"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 10., péntek

ROPOGÓS SZEZÁM TALLÉR












Ismeritek azt a grillázsos-szezámmagos-ropogós apró lapokat, melyeket a benzinkutak árulnak? Sajnos én igen, és nagyon is szeretem.

Ő az...


 
Régebben elmentettem egy receptet hozzá, illetve valami hasonlót, és most a napokban a kezem ügyébe került a sajtcédulája. Mire nem jó egy polc-rendrakás, ugyebár?! Szóval követve a cédulán olvasható, tőmondatokban leírtakat, eme finom ropogós tallérok sültek ki belőle... Nem pont olyan mint az eredeti, nem olyan kemény, de annál finomabb ízű, igazi "rájárok a tálra" c. nassolni való. 


Hozzávalók 16-18 tallérhoz: 1 tojás fehérje, 3 dkg vaj, 3 dkg liszt, 3 dkg barna cukor, csipet só, 9 dkg szezámmag. Kevés olaj a kanál mártogatásához.


Először a szezámmagot pirítjuk meg. Teflon serpenyőbe szórjuk a szezámmagot, majd állandóan keverget, szárazon arany barnára pirítjuk. Vigyázzunk mert nagyon hamar megpirulnak! Nehogy megégjen, mert akkor keserű lesz. Ha megpirult, kihűtjük. A tojás fehérjéhez adjuk a vajat a cukrot a lisztet és a csipet sót, majd habosra keverjük az egészet. Ezután beleszórjuk a masszába a pirított szezámot, és elkeverjük. Egy tepsibe sütőpapírt terítünk, majd diónyi halmokat rakunk a szezámos masszából. Olajos kanál hátuljával, szép sima körökké kenjük a masszát, majd 170 C-os sütőben, 8-10 perc alatt arany színűre sütjük a szezámos tallérokat. Még melegen egy éles késsel leválasztjuk a lapokat a papírról és tányérra szedjük őket száradni. Mikor kihűltek, finom ropogós tallérok lesznek. Nagyon fincsi, nem túl édes ropogtatni valók!






Illéskrisz Konyhája

13 megjegyzés:

  1. Remek ötlet! Mi is szeretjük és ez gusztább is mint a bolti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Más mint a bolti, de ez is nagyon finom! Szemvillanás alatt elfogyott. legközelebb dupla adagból sütöm...

      Törlés
  2. Pont szezámmag lázban égünk mostanában, mindenre szórunk, amire csak lehet! Már vittem is a recit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, remélem nektek is fog ízleni!

      Törlés
  3. Nálunk madáreleség névre hallgat :), és vegyesen szoktam beletenni aprított diót, mandulát, szezámmagot, tökmagot, és ami még van itthon. :-)
    De én nem sütöm sütőben, hanem serpenyőben karamellizálom a cukrot, beletetszem a magokat, meg ami még kell, és sütőpapírra adagolom.

    Na majd kipróbálom ezt a sütős megoldást is. .-)

    VálaszTörlés
  4. Én nem ismererem a benzinkutas fajtát,de ez szuperül néz ki:) Fincsi kis ropogtatnivaló.

    VálaszTörlés
  5. Zita!

    Úgy is biztos finom, sőt, az jobban is hasonlít az igazira...Na, ezt meg majd én fogom kipróbálni! :O)))

    Trollanyu!

    Szerencséd, hogy nem ismered...Ha szereted az égetett cukros cuccokat, akkor ez biztos kedvenc lesz! :o)))

    VálaszTörlés
  6. Még soha nem vettem, de most ezt szívesen megkóstolnám. Nagyon szeretem a szezámmagot, főleg barna cukorral megkaramellizálva, de ki sem merem próbálni ezt a receptet, mert akkor a diétámnak vége..)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom tallérok, én simán a karamellhez keverem és vajazott vagy olajozott üvegtálra szétterítem, kis téglalapokra vágom. Ebből sütés lesz, már látom a közeli jövőt :D

    VálaszTörlés
  8. Nahát, én ezt mindig keleti boltokban szoktam látni, úgy hittem, h ez tipikus arab édesség...heh, a nagy francokat, ez tipikusan benzinkutas édesség :D
    Végeredményben tök mindegy, mert marha jól néz ki! Látszik, h nagyon addiktív :D

    VálaszTörlés
  9. Gizi!

    Kettőt én is ettem...Nem dőlt össze a világ! :o)))

    Vicuska!

    Igen, most olvastam Zitánál, hogy ő is úgy készíti. Legközelebb ki próbálom. Szerintem úgy még ropogósabb!

    Adél!

    Hát ez jó!! :o))) Benzinkutas édesség...De tényleg, én ott vettem először. Azóta sok helyen van, tán még az Auchan-ban is láttam...

    VálaszTörlés
  10. Nem ismerem a benzinkúton kaphatót, de ez tetszik. Bár nem igazán szoktam ilyesmit rágcsálni, de szívesen megkóstolnám. A fotók is nagyon jól sikerültek róla. :-)

    VálaszTörlés
  11. Ezt elkészítem, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés