"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. augusztus 24., szerda

NÉRÓ TEASÜTEMÉNY












Ritkán sütöm ezt a sütit, pedig nagyon szeretjük, mert ritkán jön össze 6 tojás sárgája. De mivel a minap megsütöttem a Sajtos kagylót, amihez meg éppen tojás fehérje kellett, így gond nélkül  össze jött a sárgája mennyisége...Természetesen ezt a sütit is el kellett dugnom a "sáskáim" elől, hogy legalább annyi idejük legyen, hogy megpuhuljanak...Estére már egy szem sem maradt.



Hozzávalók: 18 dkg Ráma, 12 dkg porcukor, 5 tojás sárgája, 1 evőkanál tejszín, 20 dkg liszt, 1/4 sütőpor, csipet só, 1/2 citrom reszelt héja v. pár csepp citrom aroma . Töltelék: 20-25 dkg baracklekvár. Díszítés:  2 szelet étcsokoládé.



A margarint a cukorral habosra keverjük, majd egyenként belekeverjük a tojássárgákat és a tejszínt. Utána mehet bele a liszt, sütőpor, citromhéj. Jól összedolgozzuk. Nyomózsákba töltjük a tésztát és sütőpapírral bélelt tepsiben, kisebb diónyi halmokat nyomunk. Előmelegített sütőben, 160 C-on, világosra sütjük, ez kb. 10 perc. Miután kihűltek a piskóta korongok, kettőt összeragasztunk baracklekvárral, majd olvasztott csokoládéval áthúzzuk a tetejüket. Pár órát pihentetjük a sütemény, hogy megpuhuljanak.









9 megjegyzés:

  1. Szépek lettek! Én is ennék pár darabot...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a Nérót. Istenien néz ki a tiéd. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták! Hasonlít a nonplus ultrához ! Kifogom próbálni mert aránylag könnyű mutatós és nagyon finom lehet!:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon hangulatos fotók, Kriszti! A sajtos kagyló meg ez a kis finom süti- jó párosítás-hasznosítás, de nem csak a tojás szempontjából :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól sikerültek:) Én még sosem ettem ilyen teasütit, de nagyon guszta, hétvégén kipróbálom. A fotók nagyon tetszenek:)

    VálaszTörlés
  6. Annyira szeretem, de még sosem sütöttem eddig csak boltit ettünk, de kölcsönveszem a recit, a tied mindig beválik!:-)

    VálaszTörlés
  7. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! Érdemes egyszer összegyűjteni hozzá a tojássárgákat, és megsütni, mert nagyon finom aprósütemény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem muszály gyűjtögetni a tojássárgályát.
      Én úgy szoktam hogy csinálok egy néró tészát vagyis ezt tojássárgályával és egy plezír tésztát fehérjével amihez ugyanannyi alapanyag kell mint a neroba csak ez éppen fehérjés.
      Sőt van még a Pathé ami egésztojásos és tojássárgályás.

      Törlés