"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. augusztus 9., kedd

SÓS-RÁCS






















Mi mindenre nem jó, egy spájz rendrakás...Először is átláthatóvá válik a rendszer, mi hol található, másodszorra pedig előkerülnek olyan rég nem látott, már már feledésbe került dolgok is, mint például ez a tészta rácsozó...Ott lapult lecsúszva a két polc között. Olyannyira megörültem neki, hogy gyorsan befogtam egy kis munkára. Segítségével készült el, ez a ropogós nassolni való, a Sós-rács....Nem mondom, megizzasztott egy kicsit, de végeredmény kárpótolt...


Hozzávalók: 25 dkg túró, 1 Rama kocka, 30 dkg liszt, 1 csapott evőkanál só, 1 tojás a kenéshez, szezámmag és mák a szóráshoz.



A tésztához valókat összegyúrjuk, majd elfelezzük, és alaposan lisztezett felületen két vékony lappá kinyújtjuk. A lapokat is megfelezzük hosszában és a tészta rácsozót alaposan belisztezve, végig görgetjük a kinyújtott tészta lapon. Óvatosan széthúzzuk a tészta csíkot, hogy a rácsminta szépen kialakuljon.






A kész rácsot, átcsúsztatjuk a sütőpapírral bélelt tepsire, felvert tojással lekenjük, majd a magokkal megszórjuk. Előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, 8-10 perc alatt pirosra, ropogósra sütjük a rácsokat. Ebből a mennyiségből nekem 5 tábla lett. Egészben hagyva, vagy eltördelve tálaljuk.



A rácsozó...









12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, milyen praktikus lehet ez a rács. Még nem láttam ilyet , de eltudnám kébzelni hogy még édes sütemény tetejét is lehetne ezzel csinálni? Biztos jó ropogósra sült hogy olyan szabályosan vékony!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, ötletes, mint mindig:) Rendeltem egy ilyen rácsozót és még pár egyéb dolgot Magyarországról, már meg kellett volna, hogy érkezzen. Ha megjön, akkor első dolgom lesz ezt elkészíteni:)

    VálaszTörlés
  3. Huuuuuuuuuu..már megint alkottál!Sajnos nincs rácsozom ugy hogy ez most kimarad.Megkaptad a szavazatom a Golden Blogon ennyivel tartozom a sok finom receptedért!

    VálaszTörlés
  4. Bárcsak lenne rácsozom, biztosan elkészíteném!

    Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  5. Én a "nehéz sós teasüteményről" szeretnék kérdezni, de inkább ide írok, mert nem tudom hogy észreveszed-e ha oda írom a megjegyzést.
    Szóval: elnézést ha butaságot kérdezek, de milyen tejszín kell bele? Főző- vagy habtejszín?
    Azt írod: "a hozzávalókból tésztát gyúrunk" ... "tetejét tojással lekenjük". A hozzávalóknál viszont 2 tojássárgája van. Ezt bele kell gyúrni a tésztába, és plusz egy tojással lekenni? Nekem nem világos.

    VálaszTörlés
  6. Jópofa ez a sós rács. Rácsozóm nekem is van, múltkor apró sós sütemények tetejéhez használtam (csak még nem volt időm begépelni...)

    Leginkább az a gondom az ilyen eszközökkel, hogy mindig utólag jut eszembe, hogy használhattam volna... :)

    VálaszTörlés
  7. Éva!

    Igen, édes süteményekhez talán többet használják, pl. almás pite tetejére...

    Márti!

    Ezt a receptet szoktam használni, ha apró pogácsát sütök. Finom, omlós és ropogós.

    Trollanyu!

    Biztos hasznát veszed a rácsozónak, sokoldalúan lehet használni...

    Vica!

    Köszönöm szépen a megtisztelést, hogy rám szavaztál, nem is tudtam, hogy indult egy ilyen verseny! kedves vagy és köszönöm!!

    Okki!

    Tényleg fincsi borkorcsolya, habár mi egy jó pohár tejet hörpintettünk le utána... :o))

    Ibolya!

    Igen, a Habzsoldával eléggé mostohán bánok, amióta nem tölthetek fel új képeket. vagy legalábbis korlátozták...Sajnálom, mert az az elsőszülött, munkám...A Sós sütire visszatérve, javítottam a receptjén, hogy egyértelmű legyen, a lekenéshez egy másik tojás kell, a két sárgája pedig a tésztába...

    Kreatív konyha!

    Sok mindennel vagyok én is így, ez is ott lapult évek óta, és most használtam először...Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Én is szeretnék egy ilyen rácsozót :).Nagyon guszta ez a sós süti.

    VálaszTörlés
  9. Én régóta használom a rácsozót, valóban sokoldalú megoldásokat ad- édes, sós sütik díszítése, de húst is sütöttem a segítségével- behálóztam :) Nagyon mutatós rácsaid készültek, szuper!!!!

    VálaszTörlés
  10. Én csak azt kérdezném, hogy hol lehet ilyen rácsozót venni? Szuper recept, eddig csak édeseknél láttam rácsot, de ez nagyon tetszik :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Itt nézd meg:

      http://www.suticakeshop.hu/tesztaracsozo_henger_muanyag_feher_180

      Kriszti :o)

      Törlés