"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. augusztus 1., hétfő

TÖLTÖTT PAPRIKA





















Ez az az étel, amit évszaktól függetlenül, bármikor el lehet készíteni. Talán nyáron egy picivel ízletesebb, mert a napon érett paprikának intenzívebb íze van. Gyereknek sosem ettem meg a főtt paprikát belőle, anyukám ézért, külön nekem, "csupasz" gombócokat gyártott. Most meg már nagyon szeretem, és ha véletlenül az egész fazék "csupasz" gombóccal készül, igencsak hiányolom belőle a paprika bundát...


Hozzávalók 4 személyre: 2 liter házi paradicsomlé, 1/2 kg szín darált hús, 1 tojás, 1 marék rizs, 1 fej hagyma, 1 ág zeller levél, 8 db. kisebb TV. paprika, só, bors, cukor, pirospaprika, kevés liszt, olaj.



A paradicsomlevet lábosba öntjük, beledobjuk a zeller levelet, ízesítjük a levet, sóval és kevés cukorral. Felfőzzük. Míg melegszik az paradicsomlé, addig bekeverjük a tölteléknek valót. A húst tálba tesszük, ráütjük a tojás, hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, a megmosott rizst, sózzuk, borsozzuk, pirospaprikát hintünk rá, majd alaposan összedolgozzuk a masszát. A paprikáknak a végeit levágjuk, magházát és az ereket kiszedjük, majd megtöltjük a húsmasszával. Ha esetleg maradna ki a töltelékből, akkor gombócokat formázunk belőle. Ha felforrt a paradicsomlé, óvatosan beletesszük a paprikákat, és fedő alatt, lassú tűzön, puhára főzzük az egészet. Mikor puhára főtt a töltelék, kiszedjük egy tálba a paprikákat, és a lisztből, kevés olajból készült, világos rántással, berántjuk az ételt. Forralunk a szószon egyet, majd visszatesszük a mártásba a töltött paprikákat. Forrón, friss kenyérrel tálaljuk.





7 megjegyzés:

  1. Soha nem szerettem a töltött paprikát, de most olyan gusztán néz ki, hogy megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  2. Te aztán tudsz tálalni!! Elképesztően gyönyörű!! Arról nem is beszélve, hogy milyen finom lehet!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Mi is főtt krumplit szoktunk hozzá enni. Minálunk a paprika annyira nem is megy nem szoktam bele csak 2-3 db tenni az ízéért , inkább gombócokat!

    VálaszTörlés
  4. Lenyűgöző látvány! Így, ahogy van jöhet(ne) holnap ebédre. :))

    Nea

    VálaszTörlés
  5. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólást! Most tényleg remek lett a töltött paprika, hiába a friss ízek utánozhatatlanok...

    VálaszTörlés
  6. Imádom én is!!! Gyönyörű lett a fotó! Érdekesség számomra a krumplival való tálalás, ma másodszor találkozom ezzel a megoldással... Tojást nem szoktam bele rakni. De megkívántam, beszerzem a hozzávalókat :D

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon köszönöm a jó receptet,már többször is elkészítettem. Nagyon finom. A család imádja. Ibolya

    VálaszTörlés