"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. augusztus 13., szombat

MADAM POMPADOUR ROLÁDJA











Mikor megláttam Tücsöknél azt a ínycsiklandó csokis süteményt, nem bírtam tovább türtőztetni magam, mert teljesen elbűvölt a látványa. Muszáj volt nekem is, valami hasonlót alkotnom.....Első neki futásra, csíkos piskótát akartam sütni, de aztán jött egy kósza gondolat, hogy mi lenne, ha ma, cirádás külsőt öltene a süteményem...Némi rajztudás, és cseppnyi kézügyesség után, máris új ruhát öltött az öreg piskóta rolád...Nem túl édes krém került a belsejébe, a díszítést pedig egész egyszerűen, elhagytam...


Hozzávalók a kakaós cirádához: 1 nagyobb tojás fehérje, 2 dkg kakaópor, 2 dkg liszt, 2 dkg cukor, 2 dkg vaj.


A hozzávalókat kikeverjük. Egy gáztepsi méretű tepsibe sütőpapírt rakunk. A krémet egy uzsonnás zacskóba töltjük, majd a zacskó egyik csücskét ollóval levágjuk. Egészen kicsi lyuk legyen, hogy a krémmel, szépen lehessen írókázni. A sütőpapírra tetszőleges, cirádás mintát rajzolunk, majd a tepsit betesszük a hűtőbe, hogy krém megdermedjen egy kicsit. Ez azért szükséges, hogy amikor rátöltjük a piskóta masszát, kenéskor ne maszatolódjon el a minta.

Hozzávalók a piskótához: 4 tojás + 1 sárgája, 12 dkg  cukor, 12 dkg liszt, 1/2 sütőpor, 4 evőkanál víz, csipet só.


A hozzávalókból a szokásos módon piskóta tésztát keverünk, majd a hűtőből kivett, dermedt csíkos rajzra kenjük a masszát. Előmelegített sütőben, kb.160 C-on, világosra sütjük a piskótát. Még melegen, papírostól felcsavarjuk a tésztát, hogy formáját megtartsa. Így hűtjük ki. Közben elkészítjük a krémet: 25 dkg Mascarpone krémet, 2-3 evőkanál porcukorral, és 3 evőkanál keserű kakaóporral habosra keverjük, majd ezt a krémet töltjük a kihűlt piskóta tekercsbe. A roládot tálra emeljük, már nem díszítjük tovább, mert úgy szép ahogy elkészült...






12 megjegyzés:

  1. A csokinak nem is nagyon lehet ellenállni. :) Én is nagyon szeretek a mascarpone sajttal eljátszogatni, finomabbnál finomabb krémeket lehet belőle készíteni.

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus, elegáns sütemény:) Nagyon ügyes vagy, a mascarpone szerintem is isteni és olyan sokféleképpen lehet használni.

    VálaszTörlés
  3. Ez megmozgatta az én fantáziámat is. Gyönyörű. :)))

    VálaszTörlés
  4. A francia királyi kedves nagy támogatója volt a művészetnek, ezért igazán méltó ez a gyönyörű sütemény a Madame Pompadour márkiné nevéhez!!!!

    VálaszTörlés
  5. Észveszejtően jól néz ki. Hatalmas ötlet a cirádázás rajta. Lehet, hogy le kellene védetned a találmányodat, mert szerintem hamarosan ezzel lesznek tele a blogok. Az íze pedig mennyei lehet.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett és biztos finom is ! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mutatós, és biztosan ízre is isteni!!

    VálaszTörlés