"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 20., szerda

BLACKY...























Hol is kezdjem...Talán ott, hogy az állatbarát jó szívem megmentett egy kóbor lelket a házunk előtt... Éppen haza értünk estefelé az élményfürdőből, mikor a kapunk előtt, ott vánszorgott egy kis fekete kölyökkutya, csontsoványan és összeharapdálva. Annyira megsajnáltam, hogy ott lézeng étlen-szomjan ebben a dög melegben, hogy az volt az első, hogy hoztunk neki egy tál friss vizet és egy tasakos kutya eledelt. Hát azt látni kellett volna, ahogy ez ivott meg evett...Majdnem megfulladt, annyira habzsolta, szinte harapta a friss vizet és az ételt... Vérzett a háta és tele volt bolhával. Nem tudtam ott hagyni, bevittük a kertbe. Nagyon hálásan nézett a boci szemeivel, rögtön lefeküdt a lábtörlőre, mint ami egy jó kutyához illik. Sebét leápoltam, aztán nyugovóra tértünk. Féltem, hogy vonyítani fog éjjel, de egy mukkanás nélkül végig aludta az éjszakát a teraszon, a nyugágyamban. Nagyon édes, azt hitte, hogy neki lett az oda készítve... Másnap a kalandpark után irány volt az állatkereskedés, az állatorvos és a fürdőszoba. Fullszervíz a kutyán... Orvosi vizsgálat, oltás, féreghajtás, pocak nyomogatás a rendelőben, majd otthon fürdés, bolha irtás és hámpróba a kertben. És persze habzsolás felsőfokon. Szóval így telt el két napunk az újdonsült kutyulival. Kiderült, hogy három hónapos, éppen a fogváltás előtt áll, és amúgy egy makk egészséges, / a lyukas bőrét és a nyakán lévő hurok nyomát leszámítva.../ édes szuka kutyus. Ében fekete szőre miatt, a Blacky nevet adományoztuk neki. Borzalmas sorsa lehetett, szerencsétlenül kezdte az életét. Most már jó kezekben lesz az biztos, bol-dog élete lesz nálunk. Már kezdi tanulni az "ül" és "nem" vezényszavakat és pórázzal, pedig szinte tökéletesen működik. Úgy jön a lábunk mellett, szépen lassan, mintha húsz éve ezt csinálta volna. Szóval elég okosnak bizonyul, a suta, mafla kölyökkutya mivoltához képest. Egyszer írtam még korábban, hogy ért egy nagy bánat. Akkor nem írtam róla, mert egyszerűen még most is nagyon rosszul érint a dolog.. Volt egy csodás kutyánk, egy cane corso, Zeusz névre hallgatott... Sajnos szomorúan ért véget az élete, itthon a kertünkben felakasztotta magát a kerítésünkre...A nyakörve rajta maradt és egy ugatás- ugrálás alkalmával, fennakadt a kerítés tetején. A saját súlyánál fogva megfulladt. Akkor jöttünk haza a lányommal a boltból, épp hogy lepakoltunk már indultunk is volna tovább, mikor szaladt fel a lánykám, hogy Zeusz fennakadt... Hiába rohantunk le, nem tudtunk segíteni rajta, csak az élettelen testét tudtuk már csak leemelni a kerítésről...Leírni is borzasztó így, nem hogy átélni... Sokat sírtam miatta, nagyon sajnáltam, mert nagyon szerettük. 2 évet élt... És most "kutyaharapást szőrével..." szokták mondani...Így gyógyul majd a lelki sebünk. Feledni nem fogjuk, csak az emlékeinkben őrizzük. Végül is ennyi a történet. Most itthon vagyok szabin és jövünk megyünk a lánykámmal, élvezzük a jó meleget a szabadságot és az új családtagot...



Nyakigláb...







In memoriam Zeusz...








Illéskrisz Konyhája



22 megjegyzés:

  1. Egyik szemem sír, a másik nevet.
    Gyönyörű, nagyon értelmes szemű kutus! Mindig az állatka választja az embert és sosem fordítva... :) Nálunk is így volt.
    Mi ezért nem tettünk soha bolhanyakörvet egyik cicánkra sem. Cseppel oldjuk meg a dolgot. Tudom, egy kutyus más...
    Jó helye lesz nálatok!

    VálaszTörlés
  2. Szívszorító történet mindkettö. Blacky-t nem véletlenül küldte a sors felétek, nagyon becsülendö, hogy befogadtátok a kis feketeséget. Boldog kutyaéveket kívánok neki is és az újdonsült gazdiknak is :) Én is úgy gondolom, hogy egy kutya elvesztésére az egyetlen jó gyógyír egy új kutyus a családban. Az én elsö kutyusom 10 éve hagyott itt minket (8 éves voltam, amikor megkaptam, 19 amikor elment) és a mai napig emlegetjük. Utána pár hónappal hazavittem Somát, aki most már 10 éves, szüleim gondoskodnak róla. Amint pedig kirepültem a családi fészekböl és lett saját otthonom, egyböl örökbefogadtuk Esso-t, aki a blogon is gyakran felbukkan:) Nálunk kutyával teljes a család.

    VálaszTörlés
  3. Nagy puszi ezért neked. Nagyon szép a kutyus és örülök, hogy jókor volt jó helyen. Nagyon szép gesztus részedről, hogy befogadtad.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon édes az új kutyusotok. Megérdemlitek és ő is titeket:) Amikor még szüleimmel laktam nekem is volt kutyusom és sajnos tőle már mi is elbúcsúztunk. Szerintem a gyógyír egy másik kutyus ilyenkor, de mi a kis lakásba nem szeretnénk. Sok boldog együtt töltött időt Nektek:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyos az új kutyusotok .Őt Zeusz küldte nektek ! Legyen nagyon sok örömötök az együtt töltött években!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cuki a kis blöki.Jó helyre került!Nekünk is volt egy németjuhász szuka kutyánk,12 évet élt.De olyan mélyen megrázott az eltávozása,hogy azóta sem került a helyére új jövevény.

    VálaszTörlés
  7. Most már láthatok egy képet a kis Zeuszról. Mert a szomorú történetét ugye tudtam :(
    Azért a kutyamenyországban levő is fekete volt, nem?

    Nagyszüleimnél olyan 5-6 éves koromtól volt kutty. Imádtam valamennyit. Egyszer ott is volt tragédia. Sétáltak (iskola volt, én már nem lehettem ott), parknál elengedték. Olyant tett, amit előtte soha: visszafele rohant, ki az útra. Be egy kocsi kereke alá :( :( :( Következő nyári szünetre már volt egy másik kutyu, de az előző kis okoskámat csak nehezen pótolta.
    Most is van 3 kutyánk, nagy az udvar, szóval tudom milyen ha van egy kis szőrös jószág a háznál.
    Sok örömöt nektek és neki is.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép a kutya, és nagyon örülök, hogy nem hagytátok a sorsára! Köszönöm a többi kutyás nevében is!!!

    VálaszTörlés
  9. Kriszti tudtam én, hogy hamarosan lesz újra kutyusotok. Aki egyszer már részese volt a szeretetüknek, ragaszkodásuknak, az többet nem tud nélkülük élni. Igazán helyes kis kutyuska, biztosan azért sétált arra, mert nektek találkoznotok kellett. Igaz, hogy soha nem pótolhatja Zeuszt, de legyen annyi örömötök vele, mint a másik kutyussal volt. Kívánok neki szép, hosszú életet. Az már biztos, hogy minden esélye meg van rá szerető gazdijai körében. A szemei még kicsit szomorkásak, de néhány nap múlva, mikor elnyeritek a bizalmát rá sem fogtok ismerni. De jó, hogy a tiétek lett. :))

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy egymásra találtatok Blacky-vel, jó gazdit talált magának, Ti pedig egy okos és aranyos kutyulit. :) A felső fotón az a nézés.... annyira tipikus, kutyás. :o)
    A végén szomorú dolgot írtál... nagy szomorút. :( ...és annyira megértelek, nagy kutyarajongó vagyok.
    De az milyen furcsa, hogy ez a kutyus is fekete, és ha jól látom Zeusz is fekete volt...

    VálaszTörlés
  11. Ó, de aranyos azzal a kis boci szemeivel. Nekünk is van két kutyánk, vagyis a szüleimnél, Az egyik egy keverék juhászkutya, édesapám tavalyelőtt nyáron találta a krupliföld lekaszálása közben, akkora volt mint az öklöm:) Most már nagy, értelmes nagyon, és Muki névre hallgat. A tavaly pedig a fiútestvérem hozott egy magyar vizslát Magyarországról(mondjuk is neki, hogy ő tősgyökeres magyar:)), Lüszinek hívják, és egy igazi játékkutya, él - hal a szeretetért, egész nap foglalkozni kell vele, kéri a simogatást, és mindketten rettentően féltékenyek egymásra, ha éppen egyikkel vagy másikkal foglalkozunk.

    VálaszTörlés
  12. Mít is mondhatnék, megkönnyeztem, és 2x olvastam az irásodat. A végén libabőrős lettem. Azt hiszem, h a sors akarta, h így legyen.

    VálaszTörlés
  13. Blacky nagyon szép kutyus, és jól tettétek, hogy befogadtátok!
    De Zeusz története...összeszorult a szívem. Két kedvenc fajtám az argantin dog és a cane corso. Argentín dogunk már van, de egy cc még mindig nagy álmom...

    VálaszTörlés
  14. Kriszti, sajnos teljesen át tudom érezni amit meséltél. Nemrég minket is nagy veszteség ért.. még én sem tudok csak úgy beszélni róla. 12 éves volt.. Az biztos, hogy soha nem felejtjük el őket, és mindig ott marad az összes szép emlék nekünk.

    Kívánom Netkek, hogy nagyon sokáig tudjatok vigyázni a kis Blacky-re és rengeteg szép pillanatot éljetek meg együtt! :)
    Biztos vagyok benne, hogy a létező legjobb helye lesz nálatok. :)

    Niki

    VálaszTörlés
  15. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat! Látom sokunk nagy állatbarát. Ez így is van jól! Az állatok sok mindenre meg tudnak minket embereket tanítani, sokszor ezt nem is vesszük észre...Legfőképpen a kötelesség tudatra, az önzetlen szeretetre, és a gondoskodásra. A plusz amit adnak, az már csak hab a tortán. Blacky jól van, jól gyógyulnak a lelki és a testi sebei is... :o) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  16. Hun lehet kutyát dögönyözni????? Mert, hogy nem lehet kutyánk, ebbe a kis lakásba, de dögönyözni nagyon szeretünk ám!!! :-D De az élet remekül kárpótolt és egy csodaszép ebet adott nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dögönyözzük egymást rendesen... :o) Szeret játszani, labdázni, de érdekes módon a kezemmel szeret a legjobban játszani. Óvatosan harapdálja, nyalogatja, fogja a két lábával. Sosem volt még ilyen kutyám aki ennyire "kézbarát" lett volna. Köszi!

      Törlés
  17. Kriszti, leg elejen ahogy olvastam a postodat, nem gondoltam hogy a Blacky-rol ideztel, de aztan kiderult hogy o, a kis angyalka...szegeny. Szinte hullottak a konnyeim, annyira megsajnaltam, de aztan milyen orom lett hogy megtartottatok.

    A Blacky szemei szinte, mesel, es latszik hogy mennyire halas, es hus hozzatok. Nagyon jo szivu, es allat szeretok vagytok, ugyszinten itt mi is. A lanyyomek ket kis fekete pici Chihuhuhuara vigyazok amig vakacion vannak. Mind ketto (fiu, es lany kutyus) vegtelen aranyos, es kedvesek, csak allandoan ugatnak amikor kivulrol kis zajt hallanak.

    Nagyon sajnalom a tragediat ahogyan szegeny Zeus vesztette az eletet...el tudom kepzelni a remt amikor meg lattatok fel akasztva szegenyket, de en hiszek az abban hogy az allatkak is menyorszagban mennek, es o jo helyen van.
    Hosszu evet boldogan es egeszsegben kivanok a Blacky-nek, es koszonet nektek a josagotok ert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a szemei tökéletesen tükrözik az eddigi sanyarú sorsát. De idővel majd boldogabban fognak csillogni. Ami a csivava / most csak így írtam... /kutyusokat illeti, a lányom meg volt őrülve egy olyan pici kutyáért. Van egy ismerősünknek 2 ilyen kutyája, tényleg nagyon cukik, olyanok a fűben ahogy rohangálnak, mint két elemes játék kutya. Olyan aprók, hogy kb. 1 kg a súlyuk. Tényleg nagyon mini kutyák. Köszönöm a kedves szavakat!

      Törlés
  18. Sok-sok örömet a hosszú, közös életben! Annyira édes, és olyan jó ilyen tündérmeséket olvasni:)

    VálaszTörlés
  19. Kutya "társként" nagyon örülök én is!
    Ölelés Nektek:-)

    VálaszTörlés
  20. Krisztina nagyon, nagyon rendes emberek vagytok, a kiskutya édes, csodaszép, nagyon jó helyre került hozzátok, sok örömötök lesz benne. Szegény Zeusz sorsáról nem tehettek, de most fog begyógyulni a seb a lelketekben, kicsi Blacky gondoskodni fog róla, biztos vagyok benne sok éven át lesz a társatok, jó egészséget kívánok neki:-))))))

    VálaszTörlés