"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 8., péntek

FRANCIA CSERESZNYÉS LEVÉL



















Ritkán, de néha használok kész leveles tésztát. Volt pár doboz a "mélyben", és mivel apukám meglepett egy hatalmas tál  Germersdorfi cseresznyével, gyorsan sütöttem egy részéből egy tepsi süteményt, egy részéből pedig főztem egy nagy fazék Tejszínes-fahéjas cseresznye levest. A maradékot pedig elcsemegéztük a teraszon. Úgy hogy most, cseresznyét cseresznyével ettünk. Ennek csak az én Jancsim nem örült igazán, mert a párolt gyümölccsel és a fahéjjal ki lehetne őt űzni a világból... Pedig a süti  finom volt és ropogós, a leves pedig hűsítő és krémes.


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 35-40 dkg magozott, lecsepegtetett cseresznye, 1 kanál vaj, 1 pohár zsemlemorzsa, 2 kanál cukor, egy-egy csipet őrölt fahéj és szegfűszeg, 1 tojás.




A leveles tésztát kinyújtjuk és kb. 12 cm-es kockákra felvágjuk. A zsemlemorzsát egy kevés vajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a cukrot és a fűszereket. Langyosra hűtjük a morzsát, majd a cseresznyéhez hozzá forgatjuk. A leveles tészta kockákat megkenjük a felvert tojás felével, majd rakunk mindegyikre a cseresznyés töltelékből. Elosztjuk arányosan. Háromszög alakúra hajtjuk, a sütemény széleit villával lenyomkodjuk, hogy a töltelék ne jöjjön ki sütés közben, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kész leveleket. A megmaradt tojással lekenjük a sütik tetejét, majd egy kevés cukrozott zsemlemorzsát szórunk rá. Elmelegített sütőben, 180 C-on arany barnára sütjük a cseresznyés leveleket. Ha nem akarunk bíbelődni a kockára szabott tészta darabokkal, akkor egyszerűen csak kinyújtjuk a tésztát, lekenjük a tojással, megszórjuk a töltelékkel és mint a bejglit szokás, simán feltekerjük és rúdban emeljük át a tepsire.







És a Tejszínes-fahéjas cseresznye leves, hűsítőnek...








Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Isteni finom lehet, és gyönyörű a fotó is. :)

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, már megint csodásakat készítettél! És egy fotóművész tehetségével mutatod meg a csodás ételeidet :)!!

    VálaszTörlés
  3. Engem azzal lehetne kiűzni a világból, ha csak nézegethetném ezeket az illatos szépségeket, de nem kaphatnék belőlük! További jó cseresznyézést!

    VálaszTörlés
  4. Én nagyon örültem volna neki.:) Gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Néhány kiló csreszenye lapul most az én hűtőmbe is, ma sütök is egy cseresznyés lepényt, bár ha lett volna itthon leveles tésztám, tuti megcsináltam volna a te receptedet, mert fantasztikusan finom lehetett...:)

    VálaszTörlés
  6. Már a cseresznyés sütivel is levettél a lábamról, de amikor megláttam a tejszínes cseresznyés levest... szinte elájultam! :o) Az a fotó valami eszméletlen guszta, a benne lévő leves pedig eszméletlen finom lehet...!! (kár, hogy már elfogyott a cserkónk a fáról, pedig most megcsináltam volna ezt a levest, az tuti:)))

    VálaszTörlés
  7. Szeretem a levelest, cseresznyeleves szederrel volt nálunk is 3 napig. Mert hogy Életem Párja, meg nem vacsorál. De nagyon szívesen ettük Nagyfiúval.

    VálaszTörlés
  8. Kár, hogy itt nagyon drága a cseresznye, így ezt nem tudom elkészíteni. Gyönyörű a péksüti is, meg a leves is, ez már igazi nyári színkavalkád:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  9. Imádnám mindkettőt:) Csodás fotók ismét:)

    VálaszTörlés
  10. Lányok, köszönöm a kedves hozzászólásokat! :O)

    VálaszTörlés
  11. Küldj nekem is egy ilyen levelet:) Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés