"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. augusztus 5., vasárnap

"TOBZOSKA"
















Fantasztikus briósra leltem a minap Elisabeth képei közt, ezen az oldalon... Annyira megtetszett ez az érdekes formázási technika, hogy ma reggel már meg is sütöttem a családnak. Úgy is napok óta valami kalács-féleségre fájt a fogam. Az én kelt tésztámmal ellentétben ebben tojás is van, ami nálam nem megszokott... Nagyon könnyen formálható, rugalmas tészta lett belőle, könnyen lehetett vele dolgozni. Ebből a mennyiségből nekem 10 darab péksütemény született. Eredetileg, Csokoládéval töltött briós a neve. De sütés után ahogy ránéztem, a briósokra, nekem egyből a tobzoska / tatu / jutott róla az eszembe. Ezért én így neveztem el... Végül is mindegy hogy hívják, lényeg, hogy nagyon finom úgy ahogy van! Kakaóval és hideg tejjel fogyasztottuk el. Kis változtatásokkal, nálam így készült a tésztája:




Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 2 dl langyos tej, 10 dkg cukor, 5 dkg olvasztott vaj, 2 dkg friss élesztő, 1/2 mokkáskanál só, 2 tojás, Töltelék: 5 dkg csokoládé. Lekenéshez : kevés tej, mák a szóráshoz.



Az élesztőt a fele mennyiségű tejben felfuttatjuk, a lisztet tálba szitáljuk. Ez után hozzáadjuk az összes hozzávalót, majd rugalmas tésztát gyúrunk belőle. Letakarva, duplájára kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lisztezett deszkára borítjuk és lazán átgyúrjuk. Elfelezzük. Egyenként kinyújtjuk a tésztát kb. 25 x 35 cm-es lappá és ráreszeljük a csokoládét. A tésztát feltekerjük, mint a bejglit szokás. Éles késsel, 5 egyenlő részre felvágjuk. Ez után minden darab tekercset 1 cm-es szeletekre felvágunk. A széleket összecsippentjük és a csücsköket a süti aljára hajtjuk. 










Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kész süteményeket, majd letakarva 15 percet pihentetjük. Pihentetés után cukros tejjel átkenjük a sütiket, majd kevés mákot szórunk rájuk. Előmelegített sütőben, 175 C-on pirosra sütjük a péksütiket. Kakaóval vagy tejjel, frissen tálaljuk. 









Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű és biztos nagyon finom is. Köszi! Következik, listára felkerült :)

    VálaszTörlés
  2. Milyen helyes csokis tatuk! :)

    VálaszTörlés
  3. Are you on facebook? So i invite you to Pinterest!
    look for me here ! http://www.facebook.com/anna.molino ciao
    You got the best "Lievitati" ciao Anna

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűségesek! Nagyon ötletes a formázás, különlegesen szép lesz így a péksüti! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez tényleg tatu!!! Nagyon aranyos! Jó ötlet, pl. gyerekzsúrra. Ami mostanság tuti nem lesz, de ki tudja... ;-)) Valamint olvastam a cikket, nagyon tetszett, szépeket, igazakat írtak Rólad! Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés
  6. De aranyos, olyan jól néz ki!! Holnap reggelire jöhetne hozzánk is... nyami. :P

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek és nagyon hangulatosan a szép napsütötte fotók!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta kis péksüti. Finom reggelitek volt!

    VálaszTörlés
  9. Csodaszépek, tényleg olyanok, mint a tatu:) Csokis is, a gyerekek imádnák.

    VálaszTörlés
  10. Kriszti ezekért a gyönyörűségekért bizony érdemes volt ilyen melegbe bekapcsolni a sütőt!!! Imádnám.:)

    VálaszTörlés
  11. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! Tényleg nagyon finom volt és remek a tésztája is. Sokféle képen lehet használni, tölteni tekerni-csavarni...

    VálaszTörlés
  12. Mentettem tuti elkészül, köszönöm szépen! ;)

    VálaszTörlés
  13. Jó hogy vissza néztem a régebbi postjaidra, mert el mulasztottam ezt a csodaszép formás, és gyönyörü szine a tetején, kenyeret. Gratulálok hogy ilyen ügyes vagy, mint egy artista! A családod örülhet ezeknek a finom kenyereknek, Kriszti!

    VálaszTörlés