"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. július 18., hétfő

SAJTKRÉMES FŐZÖTT POGÁCSA

















A hűtőmben megbújt egy fél guriga Trappista sajt, még jó, hogy rátaláltam... Amúgy is valami sajtosra vágytam délután, ezért nem volt kérdés, a pogácsa sütés... Régebben sokszor készítettem főzött pogácsát, most viszont, hogy tényleg jó sajtos legyen, megtöltöttem az aranyló puffancsokat, finom sajtkrémmel. Nincs sok macera vele, gyorsan elkészült, és mennyei finom!



Hozzávalók: 8 dkg Trappista sajt, 2 dl tej, 8 dkg vaj, 1 kk. só, 15 dkg finomliszt, 3 db nagyobb tojás.

A tejet a vajjal forrásig hevítjük, hozzáadjuk a sót és a lisztet, majd habverővel simára főzzük. Addig kevergetjük, amíg el nem válik az edény falától. Ezután hűlni hagyjuk. Míg hűl a massza, addig lereszeljük a sajtot. Ha kissé kihűlt, beleütünk egyenként 3 tojást, és nagyon simává kidolgozzuk, végül belekeverjük a reszelt sajtot is. Vizes kézzel vagy vízbe mártott kanállal, diónyi gömböket szaggatunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, kicsit távol egymástól, mert sütés közben megnőnek. Lekenjük tojással. Előmelegített sütőben, 175 C-on, pirosra sütjük, kb. 15-20 perc alatt. A pogácsákat hűlni hagyjuk.








Közben elkészítjük a Sajtkrémet: 1 dl tej, 2 tojás sárgája, 2 dkg liszt, csipet só, 15 dkg reszelt Trappista sajt. A tejet lábosba öntjük, hozzá adjuk a tojások sárgáját, a lisztet és a sajtot. Lassú tűzön, sűrűre főzzük, majd teljesen kihűtjük. Mikor kihűlt, 5 dkg vajjal habosra keverjük a krémet. Ezzel töltjük meg a pogácsákat, majd reszelt sajttal díszítjük. Nagyon könnyű pogácsa, finom sajtkrémmel....









15 megjegyzés:

  1. Kriszti ez csuda klasszul néz ki:) mi is sajtimádók vagyunk. Ez hasonló, mint a képviselőfánk, csak sósan? Mindenképpen elkészitem, anyósomék jönnek Skóciából, ez is szerepelni fog a menüsorban:)

    VálaszTörlés
  2. Én is arra gondoltam, hogy hasonlít a tésztája a képviselőfánkra. Sajtkrémmel töltve nagyon finomnak hangzik. :D

    VálaszTörlés
  3. Hú, de szuper!! Az ember lánya legszívesebben benyúlna pár pogácsáért a képernyőbe :D !!

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu!

    Igen, ez egy sós képviselőfánk. Csak kisebb kiszerelésben...:o)))Nagyon finom, igazi sajtos csemege.

    Petra!

    Nem hogy hasonlít, hanem pont olyan, csak itt a tésztájában is sajt van. Érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés
  5. Maria!

    Köszönöm! Én is szoktam így lenni, hogy legszívesebben benyúlnék egy-egy finomságért a képernyőbe...:o)))

    VálaszTörlés
  6. Húúú, ez nagyon jól néz ki, és nagyon kell, és most :)

    VálaszTörlés
  7. Jaj de kis szépek! Ennék is egyet-kettőt (hármat) :)

    VálaszTörlés
  8. Illeskrisz segits nekem, szerinted ha ezt a finomságot már csütörtökön elkészitem, jó lesz és szép marad szombatig??? Esküvöre kellene sütnöm május elején és utaztatni jó 500 km-t. Van nagy hütötáska az nem gond. Félek, hogy nedves lesz két nap állás után. Köszönöm, ha válaszolsz

    VálaszTörlés
  9. Úgy ahogy írtad. Nem jó neki az állás. valóban a tészta magába szívja a nedvességet és megpuhul, szottyossá válik az egész. Ez csak frissen jó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a válaszod. Akkor ez a sajtos most nem lesz elkészitve sajnos, valami különlegeset akartam, de majd máskor.
      A tálam? A Garda tónál voltunk ott vettem, fantasztikus gyönyörü tálakat lehet kapni, citromos, spárgás, olivás kerek, négyszögletes és még ki tudja mennyi fajta. Legszivesebben megvettem volna a fél üzletet:) Vettem még egy fakanál tartót az olivás.
      Szép hetet Neked és további jó szakácskodást, a fotóid is szépek szoktam nálad gyönyörködni.
      üdv. Zsuzsa

      Törlés
  10. Szeretném megkérdezni,hogy kb hány pogácsa lessz ebből a 15 dkg lisztből ? Üdv Ili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilike!

      Kb 24 db. lesz belőle. De attól függ, hogy mekkora adagokban teszed a tepsire az égetett tésztát. Lehet kisebb vagy nagyobb.

      Törlés
  11. Nekem nem sikerült.Nagyon nehezen sült meg, volt az 3x 20 perc is...nem 20.:(
    Sütőpor és élesztő nélkül pedig egyátalán nem dagadt meg...Rengeteg bele a 3 tojás, a 15 dkg liszthez...egy ragacsos valami lett belőle, ami marha nehezen sült meg,és kicsi maradt, én nem tudtam megtölteni.Úgyhogy megkentem a sajtkrémmel, és úgy ettük.A kép nagyon guszta, de még egyszer nem próbálkozom vele...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mi lehetett a gond. Tulajdonképen ez egy égetett, képviselőfánk tészta... Sosem volt vele a gond... Sajnálom, pedig nagyon finom. Forró sütőbe tetted? 3x20 perc alatt nálam szénné égne....

      Törlés
    2. Nekem hagyományos gázsütőm van,ami grillezni is tud ugyan, de csak alul van lángja.Így nem tudom a hőfokot se ,meg lehet, hogy azért sül lassabban,mert felül ugye nincs láng...Viszont akkor is ,kicsit növekednie kellett volna,nem?Finomnak finom volt, megettük így is...:)

      Törlés