"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. július 4., hétfő

SÁRGABARACKOS GOMBÓC














Apukám kedvébe jártam ezzel a tál gombóccal. Imádja. Emlékszem, nagyanyám akkora gombócokat csinált, mint az öklöm. Puha volt és finom. Mikor kettévágtuk a gombócot, az aranyszínű barackok közepéről, lávaként ömlött ki az olvadt fahéjas cukor...Tőle tanultam ezt a receptet.



Hozzávalók: 1 kg héjban főtt burgonya, 1 tojás, 20 dkg liszt, 5 dkg búzadara, diónyi vaj, csipet só. Sárgabarack, kockacukor, fahéj.



A burgonyát, mikor kihűlt, burgonya nyomón áttörjük. Hozzáadjuk a tojás, a vajat a csipet sót, a lisztet és a búzadarát. 






Alaposan lisztezett lapon összegyúrjuk, majd hengert formázunk a tésztából. A hengert, ujjnyi vastag szeletekre felvágjuk, majd mindegyik szelet közepére ültetünk egy kockacukorral és egy csipet fahéjjal megtöltött barackot. Gombócot sodrunk belőle. 






Egy nagyobb lábosban vizet forralunk, kissé megsózzuk, majd a lobogó vízbe engedjük a gombócokat. Mikor feljönnek a víz felszínére, akkor főzzük még kb. 2-3 percig, majd szűrőlapáttal kiszedjük őket. A gombócokat, pirított zsemlemorzsába forgatjuk, és porcukorral megszórva tálaljuk.





8 megjegyzés:

  1. Rettenetesen ínycsiklandozó. Kérem szépen a maradékot :))

    VálaszTörlés
  2. Huuu imádom a szilvás gombócot, a sárgabarackosat is biztos szeretném. :D Ezt a kockacukros megoldást pedig alkalmazom a legközelebbi gombócaimnál, tetszik az ötlet! :)

    VálaszTörlés
  3. Nea!

    Sajnos még a morzsája is elfogyott, olyan finom volt...majd legközelebb gondolatban küldök neked! :o)))

    Szabina!

    A kockacukorral töltést szintén a mamámtól tanultam. Nem szóródik, és mivel tartást ad a baracknak, könnyebb a gombócot is megformázni.

    VálaszTörlés
  4. Mi is így készítjük, imádom, jobban mint a szilvást. Nálunk most a hétvégén lesz, rengeteget kell készítenem, mert mindenki szereti plusz nudlit is.
    Istenien néz ki a tied a képeken:-)))))

    VálaszTörlés
  5. Jaj már, ezt nem lehet kibírni! Már Márti blogján is belefutottam (igaz ott meggyes túrógombócba), erre most meg itt a másik kedvenc gombócom!!!!! Kínozzátok itt az embert! ;D Egyszerűen gyönyörűek lettek!!!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Anikó!

    Én is csináltam nudlit, azaz gnoccit, mert a párom csak azt eszi meg. Pénteken ismét gombóc lesz...

    Barbi!

    Dehogy akarlak én kínozni, eszemben sincs! Csak egyszerűen főztem egy tál gombócot... :o)))) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos !!! érzem az ízét a számba holnap én is megcsinálom a recepted leírása szerint :)))

    VálaszTörlés
  8. E73!

    Remélem fog ízleni, mert ez egy tökéletes recept. A nagyimé volt...

    VálaszTörlés