"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. december 21., szerda

RAFFAELLO








Elkezdtem készítgetni a Karácsonyi süteményes tál résztvevőit. Nagyjából hasonló dolgok fognak készülni, mint tavaly, csak egy-két újdonság lesz az ízkavalkádban. Olyan jó a vendégek elé tenni egy változatos, sok finomsággal megrakott süteményes tálat, így mindenki kedvére és ízlésének megfelelően tud róla csemegézni. Elsőként a Raffaello-t hoztam, aminek a legfőbb tulajdonsága, hogy nem tejporral készült, hanem tejszínnel és fehér csokoládéval. Sokkal finomabb, nem annyira költséges /mert ugyebár a tejpor elég drága dolog manapság... / és nem érződik rajta a tejpor erős, mű íze. 


Hozzávalók kb. 30 db. golyóhoz: 2 dl tejszín, 10 dkg fehér csokoládé, 5 dkg tea vaj / nem margarin /, 20 dkg kókuszreszelék, 3 evőkanál cukor, csipet só. Kókusz a hempergetéshez.


A tejszínt felmelegítjük és közben beletördeljük a csokoládét. Mikor teljesen felolvadt a csokoládé, hozzáadjuk a vajat a sót és a cukrot is. Elkeverjük és beleszórjuk a kókuszt. Pár percig, állandóan kevergetve összefőzzük az egészet. Megvárjuk míg kihűl és utána betesszük a hűtőbe dermedni. Mikor teljesen megkeményedett a massza, akkor tudunk szép golyókat formázni belőle. Kókuszban megforgatjuk a golyókat és minyon papírba rakosgatjuk őket. Tálalásig hűtőben tartjuk.






ILLÉSKRISZ KONYHÁJA


23 megjegyzés:

  1. Ezt imádom:) Csodásak, mint az apró kis hógolyók. Már sokmindent kihúztam a listámról, de lehet, hogy ezt meg felveszem:) Igaz,itt a fehércsoki is baromi drága, fogalmam sincs, hogy miért. De hát egyszer van karácsony:)

    VálaszTörlés
  2. Jobban is tetszik, mint a tejporos változat! Gyönyörű fotót készítettél. :)

    VálaszTörlés
  3. Meg tudod mondani, hogy ebből kb. hány darab lesz?
    Ibolya

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu!

    Még jó, hogy nem kell bele sok fehér csoki, csak 10 dkg. Nem tudom miért drága, hiszen a fehér csoki az nem is csoki... :o)

    Petra!

    Köszönöm! Jobban is fog ízleni, majd meglátod! :o)

    Ibolya!

    Írtam, hogy kb. 30 db lesz belőle! :o)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, ne haragudj, nem vettem észre.:) Ibolya

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek! Szerintem legközelebb , természetesen csak ünnepek után valamikor kipróbálom ezzel a recepttel is a raffaellot. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűségesek ezek a golyócskák, és isteni finomak lehetnek.:)

    VálaszTörlés
  8. Az enyém, már ott csücsül a hűtőben, amint megláttam, neki is álltam!! :))) Valami isteni finom, és nagy- nagy pozitívum, hogy nem kell hozzá tejpor. Köszi!! :)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűséget adtál nekünk megint! Valami fantasztikusak a fotóid, ahogy nézem az angyalok jutnak róla az eszembe. Talán a tisztasága a fehér.. Nem tudom, de gyönyörű.
    Én is begolyóztam ma, tiramisu golyókat készítettem, most lettem nem régen vele kész...de feltenni nincs már erőm és fényképezni sem tudok, mert ugye sötét van, nagyon...

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó a recept! Finom kis édesség, és még ajándéknak is tökéletes! Gyönyörű fotók lettek megint! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezek a képek... mintha a mennyekben lennének:)Csodálatosak és ötletesek. És nekem is nagyon tetszik, hogy nem tejporos, bár azt is imádom, de ez is kipróbálásra vár!

    VálaszTörlés
  12. Éva!

    Köszönöm! Sokkal finomabb, mint a tejporos változat. Érdemes kipróbálni...

    Maria, Gizi!

    Köszönöm!

    Csilla!

    Hű, de gyors voltál, már meg is csináltad?! Örülök, hogy ízlik!!!

    Tündi!

    Köszönöm! Jót kacagtam, a "begolyóztam" szavadon! Majd meglesem a golyóidat, ha felteszed! Még jó, hogy nem pasi vagy, mert akkor ezt tuti félre értenék...:o)))

    Barbi!

    Köszönöm! Tényleg jók lettek a képek, pedig nem sokat tököltem vele...Ajándéknak pedig tökéletes, mert ha jól le van hűtve, egyáltalán nem deformálódik...

    Emi!

    Köszönöm a kedves hozzászólást! Próbáld ki, érdemes! :o)

    VálaszTörlés
  13. Hja, azt hiszem a boltban virtuálisan fogtad a kezem, mikor betettem a kosárba a tejszíneket. Csak úgy vettem, de tuti ilyen lesz belőle.
    Köszönöm-köszönöm
    (kókuszreszelék alapból van mindig a házban, igaz most ráadásul 2 kókusz is)

    VálaszTörlés
  14. 4Gyerek!

    Nahát, látod sugalltam neked egy jó ötletet a közértben! Nem fogod megbánni, mert fincsi! Áldott Karácsonyt Kívánok!

    VálaszTörlés
  15. Mindig azt mondom,hogy ennél szebb képet már nem tudsz készíteni és mindig jössz egy még szebbel.Gratulálok,nagyon kifejlett a szép érzéked !!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jól néz ki! Szépek a fotók, jól eltaláltad a díszítést! :))

    VálaszTörlés
  17. Meghitt, Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szép, békés, meghitt áldott karácsonyi ünnepeket kívánok sok szeretettel:-))

    VálaszTörlés
  19. Boldog békés Karácsonyi ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek !

    VálaszTörlés
  20. Áldott, békés ünnepeket kívánok

    VálaszTörlés
  21. ha azt mondom tripla adag indításnak, akkor hű vagyok önmagamhoz (és a nem kispályás "átlag" adagjaimhoz)?
    a legbrutálabb dolog ebben az egész folyamatban számomra a "betesszük a hűtőbe dermedni"
    Hát kérem szépen a háromszoros adag igenis nagyon lassan veszi a dermedésről szóló adást.

    VálaszTörlés
  22. 4Gyerek!

    Remélem megdermedt! Én most kitettem az ablakba...Persze az egy adag sokkal hamarabb megköt... :o))

    VálaszTörlés