"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. május 6., vasárnap

~ ÁFONYÁS RIZSPUDING ~
















Anyák napja van ma. Megint eltelt egy év. Évekkel ezelőtt, korán reggel kisétáltam a virágos boltba és vettem Anyukámnak egy hatalmas virágcsokrot. Sosem felejtettem el és a virág mellé kapott mindig valami saját készítésű apróságot is. Nagyon örült neki, szerettem Őt meglepni valami különlegességgel. Ma a kislányom tette ugyan ezt... Halkan kilopózott, és kiosont a kiskapun. Sejtettem, hogy hová megy de vártam nagyon. Pár perc elteltével beállított egy hatalmas virágcsokorral. Meghatódtam, még a szemem is bepárásodott. Délután pedig a nagy fiam lepett meg egy szép cserepes virággal. Örülök, hogy ilyen rendes gyerekeim vannak, olyan jó, hogy gondolnak rám... A sok szép virág cserébe, ma egy desszerttel kedveskedtem nekik. Az áfonyát mindenki kedveli, így az került a rizsdesszert tetejére.  


Hozzávalók 6 pohárhoz: 1 csésze kerek szemű rizs, 2 csésze víz, 1 csipet só, 4 evőkanál cukor, 2,5 csésze tej, 1 kiskanál vanília esszencia, 1 evőkanál étkezési keményítő vagy vaníliás pudingpor, 250 gr. friss áfonya, 1/2 citrom leve, citromfű.


A rizst szűrőben átmossuk majd a vízben feltesszük főni. Ízesítjük a sóval és a cukorral. Addig főzzük, amíg majdnem eltűnik alóla a víz. Ekkor hozzáadjuk a két csésze tejet, a vaníliát és addig főzzük lassan és néha megkevergetve, amíg a rizs krémesé nem válik és teljesen átpuhul. Ekkor a maradék tejben elkeverjük a keményítőt vagy a pudingport és belekeverjük a rizsbe. Ettől még krémesebbé válik az egész. Kissé kihűtjük, majd kiadagoljuk a poharakba. Ez után az áfonyát, pár szem kivételével egy láboskába szórjuk, hozzáadunk 2-3 evőkanál cukrot, majd összefőzzük. A végén belefacsarjuk a citromlevet is. A kész gyümölcsszószt a rizs tetejére adagoljuk. Tálalásig behűtjük, majd citromfűvel díszítve tálaljuk.






1 megjegyzés: