"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. március 11., péntek

~ GYORS VAJAS POGÁCSA ~













Pogácsa bárhol, bármikor... Kevés olyan ünnep van kis hazánkban, amikor ne lenne a terített asztalon valami féle pogácsa. Legyen az Karácsony, Húsvét, szülinap, baráti összejövetel vagy csak egy sima kártyaparti, a pogácsa bizony nem hiányozhat sehonnan. Nálunk is nagy kedvenc, akármilyen fajta. Ha több idő jut rá, akkor kelesztem, hajtogatom, csűröm-csavarom, de ha sietni kell vele, akkor megteszi a gyors-készítésű is. Az is pont olyan finom tud lenni, mint a macerásabb társai. Sokat nem dolgoztam ezzel sem, épp hogy kelt egy kicsit és máris kiszaggattam. A sütő pirosra sütötte, mi meg jól megettük...


Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 1 tojás, 1 dl tej, 1/4 kocka friss élesztő, 1 csipet cukor, 1 kis doboz tejföl, 15 dkg vaj, 1 kanál zsír, 1 csapott evőkanál só, 10 dkg reszelt Trappista sajt. Lekenéshez: 1 tojás sárgája. Szóráshoz: reszelt sajt, fekete szezámmag.


A tejben felfuttatjuk az élesztőt a csipet cukorral. A lisztet tálba szitáljuk, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is a felfutott élesztővel együtt. Közepes keménységű tésztát gyúrunk belőle. Letakarva 20 percet pihentetjük. Egy nagyobb tepsibe sütőpapírt terítünk. A közben pihent tésztát lisztezett lapra borítjuk és ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk. Közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a tésztát.




 A pogácsákat a tepsire rakosgatjuk, majd lekenjük őket a tojás felvert sárgájával. Tetejükre reszelt sajtot és kevés fekete szezámmagot szórunk. Hideg sütőbe tesszük és úgy kapcsoljuk rá a hőt. Addig is kel legalább. 180 °C-ig melegítjük a sütőt, majd kb. 15-18 perc alatt készre sütjük benne a pogácsákat. Kihűtve adjuk asztalra. Egyszerű és finom.








2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Csodálom munkásságod...gyönyörűek fotóid, biztos finomak is a leírt ételeid, süteményeid.
    De sajnos most nagyon pórul jártam ezzel a pogácsával...nem hallgattam ösztöneimre és figyelmen kívül hagytam tapasztalatomat, mikor a leírásodat pontról pontra követve elkészítettem.
    Tudtam,hogy a Trappista sajt eleve sós egy kicsit,mégis bele tettem az általad írt " 1 evőkanál sót ". Hát, ha nem leveshez esszük az elkészült pogit, szinte ehetetlen, annyira sós.
    Ennek ellenére gratulálok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom, hogy így jártál... Úgy látszik nekem kisebb kanalam van. Azért köszi, hogy szóltál, majd javítom a receptben, hogy csapott kanál.

      Törlés