"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 28., péntek

"HIDEGTÁL" TORTA
















Hívhatnánk úgy is, hogy "pasitorta", mert ugye a férfiak inkább a sós ízekért vannak oda, mintsem az édesért... Legalábbis az én Jancsim igen. Mondjuk ez a torta pont nem neki készült, de mindegy... / Halkan megjegyzem, nem szereti a majonézt.../ Szóval ez egy sós torta, sonkával, tojással, sajttal és tartárral. A legjobb helye, egy büfé asztalon van, sok pirítóssal és koktél paradicsommal... Nagyon finom és különleges.


Hozzávalók egy kicsi tortaformához: 1 doboz egész gombakonzerv, 25 dkg jó minőségű füstölt-főtt sonka, 3 db. kemény tojás, 25 dkg francia saláta alap / sárgarépa, zöldborsó, burgonya/, petrezselyemzöld, 1/2 liter tartármártás, 1 csapott evőkanál zselatin, 20 dkg Trappista sajt. Tálaláshoz: pirítós kenyér, koktélparadicsom.


A tortaforma alját kibéleljük folpakkal, majd kirakjuk az egész gombákkal. A résekbe teszünk egy pár levélke petrezselyem levelet. A zselatint egy fél kupica vízben összemelegítjük, majd a szoba hőmérsékletű tartármártásba elkeverjük. A franciasaláta alapot sós vízben puhára főzzük és kihűtjük. A formában lévő gombára kenünk egy pár kanál tartárt majd rátesszük a franciasaláta alapot. Erre is teszünk tartárt, majd jöhet a vékony csíkokra felvágott sonka. A sonka rétegre is teszünk tartárt. Ez után jöhetnek a főtt tojás karikák is. Erre is tartár kerül. A végén pedig zárásként jöhet rá a reszelt sajt. A formán túllógó fóliával betakarjuk a tortát, kissé lenyomjuk, majd mehet a hűtőbe dermedni egy éjszakára. Másnap tálra borítjuk a tortát, lehúzzuk róla a fóliát és máris tálalhatjuk. Tortaszerűen szeleteljük, pirítóssal és koktélparadicsommal tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája


13 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó!! ...és a csipkéidért odavagyok Kriszti. :o)

    VálaszTörlés
  2. Juj, de istenien néz ki, még nekem is, hiába nagyon édesszájú vagyok, de az ilyesmit is nagyon szeretem, kár, hogy nálad nem tudom lementeni a nekem tetsző receptjeidet, mert le van tiltva, kézzel leírni meg néha olyan körülményes, bár a nekem nagyon tetszőeket le szoktam írni azért :-))))

    VálaszTörlés
  3. Na csak leírtam, asszem megvan a húsvéti egyik fogásunk, csodaszépek a képeid :-)))))

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötleteid vannak Kriszti!! Csodaszép, és nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Hűű, de jó kis torta ez. Könnyed, látványos, az egésznek olyan igazán tavaszias hangulata van. Húsvétra szoktam hasonlót készíteni, jó is, hogy eszembe juttattad. A tányéron lévő kis filigrán szeletkét szívesen letesztelném most.

    VálaszTörlés
  6. Nekem is az jutott eszembe, hogy a húsvéti asztalon is megállná a helyét ez a mutatós finomság! :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű! :-) Gondolom az íze is nagyon finom volt. :-)

    VálaszTörlés
  8. Szoktam hasonlót készíteni, és imádjuk mi is :)

    VálaszTörlés
  9. Most ez jöhet is ebédre vagy vacsorára, esetleg csak úgy. :))

    VálaszTörlés
  10. Ó, hát csodás! Jó pasi lehet, ha ilyen szép tortát érdemelt! :)

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű pasi torta:) Azért remélem a Jancsidat is megleped egy ilyennel, megérdemli:)

    VálaszTörlés
  12. Csodálatos a tálalás, a színek..minden! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés