"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 4., kedd

BÖGRÉS PALACSINTA

















Mire is jó a Facebook, amellett, hogy felkutathatunk régi ismerősöket, barátokat, rég nem látott embereket.  Például arra is jó, hogy fellelhetünk benne finom palacsinta recepteket. Méghozzá nagyon finomat. Esküszöm, a legjobbak közé sorolható ez... Mivel nagy palacsinta evő a családom, gondoltam ezt mindenféleképpen ki kell majd próbáljam. Hát most jött el az ideje. Nagy sikert aratott mindenkinél, csak úgy nyelték, "mint kacsa a nokedlit". Még jó, hogy egyből dupla adagot sütöttem belőle. Nem bíztam a véletlenre... Vastag, de mellette légiesen könnyű a tésztája, a tojáshabnak köszönhetően. Kimondottan jó volt beleharapni.  Túrókrémmel vagy házi baracklekvárral a legfinomabb. Érdemes megsütni, nagyon finom! Dupla adaggal írom a receptjét, az bőven elég négy embernek.


Hozzávalók: 2 bögre liszt, 2 bögre tej, 4 kanál cukor, 4 tojás, 1 csipet só.


A lisztet tálba mérjük, hozzáadjuk a tejet, a cukrot, a csipet sót és a tojások sárgáját. Alaposan elkeverjük. Utána a tojások fehérjéit kemény habbá felverjük és lazán a palacsinta tésztába forgatjuk. Elég sűrű lesz, de úgy az igazi. Egy kisebb teflon serpenyőt felforrósítunk, majd olajjal átkenünk. Mikor jó forró, belemerünk egy 1/2 merőkanálnyi tésztát, kerekre eligazítjuk, majd szép pirosra megsütjük a palacsintát. Megfordítjuk és a másik oldalát is megsütjük. Azon melegében tölthetjük és tálalhatjuk.







Illéskrisz Konyhája


8 megjegyzés:

  1. Jó! Akkor ilyen palacsinta lesz a héten. A gyerekem amúgy is rágja a fülem érte. :-D

    VálaszTörlés
  2. Krisztikém, csodálatosak a palacsintáid, és olyan élethű a fotókon, hogy kedvem lenne elcsenni egyiket. Én is találkoztam ezzel a recepttel, de eddig csak halogattam, de csakis eddig. :) :)

    VálaszTörlés
  3. Nem is gondolnánk, mennyi variációja létezik a palacsinta készítésnek! Olyan csábítóan szépek! :)

    VálaszTörlés
  4. A palacsinta receptjét én is olvastam már valahol, de a tálalásod is mindig annyira szép, ízléses, hogy már az is ösztönzi az embert az elkészítésre :-)

    VálaszTörlés
  5. Egyszerűen nagyszerű! Nálam is kipróbálásra vár. Sok helyen láttam, de a tálalásod utánozhatatlan, már szinte művészi.

    VálaszTörlés
  6. A palacsinta nálunk is nagy kedvenc, ki fogom próbálni ezt a változatot, nagyon jól hangzik és csoda guszta is! :)

    VálaszTörlés
  7. Ekészítettem, nagyon finom! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés