"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 12., szerda

ESPRESSO KOCKA












Rákattantam a kávés dolgokra, pedig régebben nem szerettem... Úgy látszik igaz, hogy az ember 7 évente változik. Ezeknek a változásoknak örülök, de annak nem, hogy sokkal nehezebb megálljt parancsolni az ember étvágyának. Sajnos ebből sem elég egyetlen árva kocka... Nagyon egyszerű sütemény, könnyen és hamar elkészíthető. Az alapja ropogós linzer tészta, ami pont jól illik a magas habkrémhez. Ildikónak köszönet a receptért!


Hozzávalók egy 20 x 22 cm-es tepsihez: 1 csésze liszt, 2 evőkanál cukor, 1 csipet só, 4 evőkanál hideg vaj. Krém: 8 evőkanál tejszín, 15 dkg keserű étcsokoládé, 1 csipet fahéj. Kávés hab: 25 dkg mascarpone, 2 dl tejszín, 1 evőkanál instant kávé, 2 evőkanál víz. Tetejére: 5 dkg reszelt keserű csokoládé.


A vajat, a lisztet, a cukrot és a sót tálba tesszük és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. 10 percre a hűtőbe tesszük dermedni. A tepsi aljába sütőpapírt fektetünk. A tésztát kinyújtjuk és a tepsibe fektetjük. 






Előmelegített sütőben, 180 C-on, kb 15 perc alatt világosra kisütjük. Kihűtjük. Míg sül a linzer, addig a tejszínt lábosba mérjük, hozzáadjuk a csokoládé kockákat és lassan melegítve, felolvasztjuk. Mikor szép fényes a krém, akkor levesszük a tűzről és kihűtjük. 




A kihűlt csokoládékrémet a linzerre kanalazzuk és elsimítjuk. Hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen. 





Míg dermed a csokoládékrém, addig a kávéport feloldjuk a két kanál vízben és összemelegítjük. A mascarponét habverővel fellazítjuk, közben a kávészirupot lassan hozzácsurgatjuk. Jól elkeverjük. A tejszínből kemény habot verünk, majd lazán a kész kávés krémbe keverjük. A kész habos krémet a sütemény tetejére halmozzuk. Elsimítjuk, majd a hűtőbe tesszük egy órára dermedni. Tálaláskor csokoládé reszeléket szórunk rá, majd kockára felvágva tálaljuk. 





Illéskrisz Konyhája

10 megjegyzés:

  1. Szinte bámulatos espresso desszert...It takes my breath away....el viszi a lélegzetemet?...jól mondom?
    Kimondottan szuper jó ajánlat Valentin napra, egy kis piros szivecskéket mellé szórni...egy romantikus desszert, és mennyei finom!

    VálaszTörlés
  2. Ehhez még szavak sem kellenek....gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  3. Kriszti! Ez brutális! Nagyon jól néz ki és nagyon finom lehet, még ha kávés is. De megkóstolnám! :-))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű, hangulatos fotók, és milyen guszta sütemény! :) Nagyon finom lehet, szerintem én sem érném be egy kockával! :)

    VálaszTörlés
  5. Na ez rúgná fel teljesen az én diétámat :) Gyönyörű:)

    VálaszTörlés
  6. Szuper az oldal, nagyon szeretek nálad időzni! Azt megkérdezhetem, hogy milyen géppel fotózol?
    Továbbá nem lenne kedved a DesszertSarok csoportban is regisztrálni? Mostanában nem jönnek velem szembe a képeid facebookon és hiányzik! ;)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, Kriszti, ez a süti nagyon finom lehet! ...és gyönyörű a háttérben a rózsás cukortartód is, nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  8. A linzer tésztából 1 tojás kimaradt nem? Valamint a krémbe nem kell semennyi cukor sem?? Én pont most sütöm és teljesen lehetetlennek tartom. Bocsi,hogy megkérdezem. Egyébként villámsüti,de erre kérlek válaszolj. Hiszem a keserű csoki nem ad annyi édesérzést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kati! Nem kell a tésztába tojás, ettől lesz finom roppanós. A habba sem kell cukor, mert növényi tejszínnel készült és az édes magában is. Ez nem egy nagyon édes süti, inkább a kávé és a keserű csoki íze dominál. Természetesen kóstolás után mindenki maga dönti el, hogy cukrozza vagy sem készítés közben...

      Törlés
    2. Köszönöm,hogy válaszoltál.Én tettem tojást bele,és cukrot is mert megkóstoltam és nekem hiányzott belőle. De ezt mindenki maga majd eldönti.-ahogy írod. Én a növényi tejszínt nem szoktam használni,igy nem ismerem mennyire édes.
      Egyébként a süti ISTENI! Már megkóstoltuk a férjemmel,aki magától mondta,hogy Jaj ez nagyon finom. Köaszönöm szépen a receptet.Beépítem a menűsorba.

      Törlés