"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 20., csütörtök

TÚRÓS ZSEMLYE
















Klasszikus, régi és örök. A jó, öreg töltött zsemlye. Nagyanyáink egyszerű, de nagyon finom desszertje. Szerintem nincs olyan ember, aki ne kóstolta volna, eme elnyűhetetlen édességet. Bevallom őszintén, talán egyszer, még fiatal koromban csináltam töltött zsemlyét, de valahogy akkor, az a recept nem igazán ízlett. A tejben megáztatott zsemle "szottyos" maradt, a túró elázott benne és még nem tudom, hogy mi nem stimmelt még vele, de nem jött be az biztos.  El is felejtettem ezt a desszertet jó sokáig. Mivel a hét végén túlvásároltam magam zsemléből, gondoltam teszek még egy próbát, hátha megváltozott az ízlésem az elmúlt évek alatt és talán megkedvelem a túrós zsemlyét...  Nagy kedvvel neki is álltam, amikor félúton kiderült : " Nincs itthon tej!!! "  Akkor készül nélküle - gondoltam... Így aztán anélkül lett, simán és egyszerűen. Szerelem lett első harapásra! Istenien ropogott a megpirult zsemle "fészek", a töltelék pedig krémes és lágy volt benne. Szóval nagyon ízlett, és nem csak nekem... Azt hiszem megtartjuk!


Hozzávalók: 4 darab szikkadt zsemle, 2 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 1 kis doboz tejföl, 25 dkg túró, 5 kanál cukor, 1 csipet só, 1/2 citrom reszelt héja, kevés vaj. Tojáshab: 2 tojás fehérje, 3 kanál porcukor.


A zsemléket félbe vágjuk, majd a zsemle belsejét egy tálba kiszedjük. A kivájt zsemléket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, és minden zsemle aljába teszünk egy mokkáskanálnyi vajat. A tálban lévő "zsemle belsőt" kisebb darabokra csipkedjük, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját, a tejfölt, a túrót, a kétféle cukrot, a csipet sót, a citrom reszelt héját, és villával alaposan kikeverjük. A kész túrós krémet elosztjuk a vajas zsemlékbe.  Előmelegített sütőben, 180 C-on addig sütjük a zsemléket, míg szépen megpirulnak. A tojások fehérjét a porcukorral nagyon kemény habnak felverjük, majd a megsült töltött zsemlék tetejére halmozzuk és még 5 percre visszadugjuk őket a forró sütőbe. Mikor kissé megbarnul a tojáshab a tetején, akkor van készen a zsemle. Frissen, forrón, porcukorral meghintve tálaljuk. Nagyon kapós, és finom desszert!







Illéskrisz Konyhája


8 megjegyzés:

  1. Egyszer én is kipróbáltam, nekem sem nagyon ízlett akkor. Viszont ennek a receptnek nagyon örülök! :) Ki fogom próbálni! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, és nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jókor jön a recepted!:) Holnap akarok töltött zsemlét készíteni... De így fogom!:)
    Köszi!:)

    VálaszTörlés
  4. Hoppá! Nem figyeltem, így nem tudom, hogy most elmentette-e a hozzászólásomat, vagy sem:(
    Azt írtam, hogy örülök ennek a receptnek, holnap éppen töltött zsemlét készülök sütni, de a recepted
    alapján fogom elkészíteni:)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a receptet én is megtartom, mert nekem is hasonlóan rossz emlékeim vannak erről az ételről. Nagyon helyesek a kis bohóc sipkák a tetejükön.

    VálaszTörlés
  6. Úgy látom, azon kevesek közé tartozok, akik nem ismerik ezt a finomságot. :) Milyen jó, hogy nem volt otthon tejed, nagyon gusztára sikerültek így a zsemlyék! :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mindenki! Köszönöm a visszajelzéseket! Nem gondoltam, hogy van, aki még nem kóstolta, de akkor itt az idő! Tényleg finom így áztatás nélkül, úgy hogy csak ajánlani tudom a tej elhagyását! Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Mondjuk nekem kislányként a hagyományos is nagyon ízlett, a mama sokszor sütött:) Ez is nagyon tetszik, a habsika különösen jó:) Nem is tudom hány éve nem ettem ilyet. Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés