"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 7., péntek

SAJTKRÉMES PÁRNA













A múlt héten Metróztam. Már mint utaztam vele. Nagyon ritkán közlekedek "tömegesen", mert nagyon autóhoz vagyok kötve, de most muszáj volt vele útra kelnem. Jó volt, tetszett az új szerelvény, meg a régi emlékeim a múltból. Szóval metrózásom végén, mikor kiértem a mozgólépcsőnél, megcsapott a frissen sült péksütemény illata. Máris vettem egy jobb kanyart és vásároltam a gyors pékségnél egy sajtkrémes süteményt. Finom volt. Friss, ropogós, csak úgy olvadozott benne a sajtkrém. Miközben eszegettem, máris azon gondolkodtam, biztos lehet ennek egy házi verziója is, ami jobb és kiadósabb is. Persze, hogy van. Babette oldalán találtam meg a számomra megfelelőt. Gyors, egyszerű és finomabb mint a nagyüzemi.


Hozzávalók: 1 csomag friss leveles tészta / Tante Fanny /, 2 db. tömlős sajt, 1 csésze reszelt Trappista sajt, 1 kávéskanál étkezési keményítő, 1/2 mokkáskanál só. Lekenéshez: 1 tojás, szezámmag.


A kész leveles tésztát kinyújtjuk vagy csak kihajtogatjuk kb. 25 x 35 cm-es lappá, majd hosszában elfelezzük és merőlegesen is felvágjuk nagyjából kocka alakúra  / 8 db /. A tölteléket elosztjuk a tésztakockák egyik felébe, a tészta másik felét pedig bevagdossuk. 






A tészta széleket tojással lekenjük és a vágott részt ráhajtjuk a töltelékre. Villával kőrben lenyomkodjuk a tésztát, hogy sütés közben a sajtkrém ne tudjon majd kifolyni belőle. 






Tojással lekenjük a párnákat és megszórjuk a tetejüket szezámmaggal. Előmelegített sütőben, 175 C-on, pirosra, ropogósra megsütjük a péksüteményeket. Frissen, melegen az igazi.








Illéskrisz Konyhája


12 megjegyzés:

  1. Óóóó a kisfiam imádja,most már rá kell venni magam hogy kipróbáljam:)) A képek csodásak mint mindig:))

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Már csak ezért is megérte metrózni... :-)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon- nagy kedvenc nálam, még a metrós is :)

    VálaszTörlés
  4. De jó, hogy metróztál!! :)) Naponta küzdök meg ezekkel a csábító illatokkal, én mondom, nagyon nehéz ellenállni... Viszem a receptet, köszi! :)

    VálaszTörlés
  5. De jó lenne egy-két darab ebből a gyönyörűségből!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek lettek, nagyon csábítóak:) Én is ezt a receptet használom, gyakran készítem a gyerekeknek suliba:)

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy sikert aratott a recept. Nálunk is nagy kedvenc :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat, látom Nektek is megtetszett ez a finomság! Igen, nagyon finom és még egyszerű is. Babette köszönöm még egyszer!

    VálaszTörlés
  9. Hát ez mesés! :-)) Köszi a receptet! :-))

    VálaszTörlés
  10. Hát bizony ezek tényleg kis aranyos párnácskák...és milyen finomak?...el sem tudném magyarázni, csak annyira csábitóak hogy mindet el vinném!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon-nagyon guszták, szinte érzem az illatukat is, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés