"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 26., szerda

OLIVÁS CIABATTA













Ismét egy zsemle, illetve ha jól akarom megfogalmazni, akkor egy kerekre igazodott ciabatta... Még hozzá oliva bogyós. Senki nem szereti az olivát itthon, csak én. Mégis, mire haza értem délután, egy darab nem volt belőle... Lehet rájöttek, hogy emberi fogyasztásra alkalmas és ehető az oliva?!... Ez a recept tipikusan, amolyan "lusta asszony" zsemle. Nem mintha én az volnék, de ezzel tényleg nem kell sokat bajlódni. Nem kell dagasztani, gyömöszölni a tésztát, hanem csak nemes egyszerűséggel fakanállal nagyjából összekeverni. Aztán mehet bele a felaprított oliva bogyó és letakarva a pihenés. Mi is, ha van egy jó könyv...


 Hozzávalók: 3 csésze liszt, 2 kanál olaj, 1 kávéskanál só, 1 mokkáskanál cukor, 1/3 kocka élesztő, 1/2 dl tej, 1,5 csésze meleg víz, 10 szem fekete olivabogyó. 


Az élesztőt egy kevéske tejben felfuttatjuk, majd a lisztet tálba téve és hozzáadva a többi hozzávalót, sűrűbb galuska tésztát keverünk a tésztából. A vizet apránként adagolva, látni fogjuk, hogy mennyit vesz fel a liszt, de lényeg, hogy masszív galuska tésztát kapjunk. Az olivát feldaraboljuk, majd azt is a tésztába keverjük. Liszttel meghintjük a tészta tetejét, letakarjuk és megvárjuk, míg a duplájára nő. Mikor megkelt, lisztezett lapra borítjuk a tésztát és elosztjuk 8 egyenlő részre. Nagyjából zsemle alakúra formázzuk őket, majd rátesszük a sütőpapírral bélelt tepsire. A sütőt előmelegítjük 180-200 C-fokra és a zsemléket 15-20 perc alatt szép pirosra megsütjük. Rácsra téve kihűtjük és máris tálalhatjuk. Tea vajjal, házi szalámival és camembert sajttal a legjobb... 






Illéskrisz Konyhája



7 megjegyzés:

  1. Úúúúú, de jól néz ki... Kérek, Krisz segíts abban, hogy a csésze az kb milyen mennyiséget takar...? Szeretném megsütögetni a kis családnak, csak nálunk több típusú, eléggé különböző csésze méretek vannak otthon :) Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Angéla!

      1 csésze az 250 gr. általában. Lisztnél kb. 15 dkg. De itt egy link a konyhai mértékekről... :o))

      http://hu.wikibooks.org/wiki/Szak%C3%A1csk%C3%B6nyv/Tudnival%C3%B3k/Jelek

      Törlés
    2. Szuper, köszönöm a válaszod!! Megvan a hétvégi reggeli egyik fontos eleme ezzel a cibattával! ;)

      Törlés
  2. Kriszti, mostanában, amikor kifogyok a zsemléből, kenyérből, nagyon sokszor sütöm tőled a toszkán bagettet, van amikor csak megtekerem, mint a gyökérkenyeret, van mikor rakománnyal sütöm. Nagyon szeretjük, isteni finom, ropogós. Azt hiszem ez a ciabatta lesz a következő, amit felveszek a listámra. Imádom az ilyen pikk-pakk receptjeidet, mert nekem bizony nincs se türelmem, se tehetségem a kenyérsütéshez, de ezeket még én is meg tudom csinálni. Az olívás, aszalt paradicsomos, sült hagymás mind-mind a kedvencem, no majd jönnek most már szép sorjában. Nagyon guszták, ahogy az olíva kikacsintgat belőlük.

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a ciabattát, nagyon jól hangzik ez az olívás verziója is. Az pedig külön tetszik, hogy zsemleszerűen sütötted, nagyon jó! :)

    VálaszTörlés
  4. Én pont az ilyen lusta asszony zsemléket szeretem. :o) Olyan csodásak, rusztikusak, nagyon tetszenek a zsemléid Kriszti.

    VálaszTörlés
  5. Isteni lett! Köszönöm a receptet! Aszalt paradicsomot daraboltam bele és így is isteni lett:) könnyű recept és nagyon finom😃 Kicsit tovább sütöttem…25 percig. Szerintem sütője válogatja mennyi ideig kell bent tartani. Szépek lettek. Szuper!

    VálaszTörlés