"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 5., szerda

KAPROS-BESAMELES CSIRKERAGUVAL TÖLTÖTT GÖMBCUKKINI














Egy kis nyár a télben... Mikor megláttam a piacon a gömb alakú cukkiniket, hirtelen a nyárban éreztem magam... Nem is akartam először hinni a szememnek, mikor megpillantottam a haragos zöld, fényes gömböcskéket. Hát ezek meg, hogy kerülnek ide ilyenkor?! A nagy meglepődés után, máris válogatni kezdtem közöttük. Gyorsan vettem négyet, hogy oltsam a friss zöldség utáni vágyamat. Hazafelé úton, azon morfondíroztam, hogy milyen finom töltelékkel töltsem majd meg őket. Mivel Gombásat már csináltam, most valami húsos töltelékre tettem le a voksomat. Mi más is lehetne a zsenge cukkinihez a legjobb, mint a zsenge csirkemell... Kaporral és besamellel koronáztam meg az egészet. Nagyon finom volt és különleges, így a télvíz idején...


Hozzávalók 4 személyre: 4 gömbcukkini, 1 csirkemell filé, 1 fej hagyma, kevés olaj, 1 csokor kapor, 3 kanál liszt, 3 dl tej, 1 tojás sárgája, só, bors egy csipet szerecsendió.
                                    
                           

A hagymát apró kockára felvágjuk, majd egy kevés olajon üvegesre pirítjuk. Közben a csirkemellet ledaráljuk és a hagymához adjuk. Sózzuk, borsozzuk, majd addig sütjük-kevergetjük, míg megpirul a hús egy kicsit. A lesült húst, félretesszük. A gömbcukkinik tetejét levágjuk, félretesszük. A húsát óvatosan, hogy szélek ne sérüljenek, karalábé vájóval kivájjuk. A kivájt cukkini-húst megsózzuk, majd olajon hirtelen kisütjük. Ez után elkészítjük a besamel mártást. Két kanál olajon zsemleszínűre pirítjuk a lisztet, majd felöntjük a tejjel és hozzáadjuk a tojás sárgáját is. Elkeverjük, majd kevergetve besűrítjük a mártást. Sóval, borssal és egy csipet szerecsendióval ízesítjük. Mikor elkészült a sűrű mártás, hozzáadjuk a vágott kaprot, a lesütött darált húst, a sült cukkini húst és lazán összeforgatjuk az egészet. A kivájt cukkiniket enyhén sós vízben, 5-10 perc alatt előfőzzük, majd az üregükkel lefelé fordítva lecsepegtetjük. 






Az előfőzött cukkiniket sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, majd megötöltjük a besameles töltelékkel. A kimaradt tölteléket félre tesszük, mert kell majd a tálalásnál.






A kalapokat visszatesszük a cukkinik tetejére és előmelegített sütőben, kb. 200 C-on 25-30 perc alatt készre sütjük őket. Sütés után tálra halmozzuk a megmaradt ragut és ráültetjük a megsült töltött zöldségeket. Forrón tálaljuk az ételt. Aki szereti, párolt rizst is fogyaszthat mellé...






Illéskrisz Konyhája


1 megjegyzés:

  1. Kriszti, nagyon szorgalmas és ógyes vagy, az biztos. Mióta hozzám benéztél és kommentáltál...azóta három fantasztikus kreációt készitettél! A cukkini gömb nekem...nekünk itt egy ujdonság, nem is láttam még itt ilyent egyáltalán, talán olaszországban a mult nyáron. Nagyon elegány a készités módja, és kimondottan guszta, és finom a zseng csirke mell tölteléke.

    A bögrés palacsinta is különleges, mivel vékgonyabb mint az amerikai PANCAKE...és vastagabb a magyar palacsintánál. Szerintem lehetne tenni bele egy kis sütőport vagy egy csésze szóda vizt az egy csésze tej hejett hogy megkönnyibtetné a masszát...de ugy látom igy is nagyon perfekt és fel is tudtad gyöngyöliteni. A családod nagyon büszke lehet rád a sok finom kreációdra.

    Na, most meg a csokoládé moussra...hát nekem minden csokis finomság gyerek korom óta...a második persze, az meg a citromos finomságok. Szinte annyira kivánom ezt a mennyei finom csokis mousse-t a dekorációs hab golyókkal, hogy muszáj lesz késziteni hamarosan nálunk is! Puszillak

    VálaszTörlés