"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 28., kedd

KÁVÉHABOS LINZER














Én nem tudom mi van velem mostanában, de úgy érzem, manapság a kávés korszakomat élem... Megint egy mokkás finomságot hoztam az anyukám megsárgult füzetből. Alig pár sor és milyen fantasztikus sütemény kerekedett ki belőle. Először nem is nagyon tetszett, mert szinte a semmiből van. Aztán ahogy elkezdtem gyúrni, máris megtetszett a tészta simulékonysága, ahogy úgy terült  a kezeim alatt. A habról már nem is beszélve... Mikor kisült, konkrétan nem tudtam leállni az evésével, annyira ízlett. Szóval kávé rajongók, ez nektek termett.


Hozzávalók a tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1 evőkanál tej, 2 tojás sárgája, 4 dkg cukor, 1 csipet só. Kávéhab: 2 tojás fehérje, 10 dkg porcukor, 2 evőkanál instant kávé.
 

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd egy fél órára a hűtőbe tesszük dermedni. Mikor lehűlt a tészta, lisztezett alapon kb. 3 mm vastagságúra kinyújtjuk és felvágjuk kb. 3 x 6 cm-es lapokra. Ez után, sütőpapírral bélelt tepsire átrakosgatjuk a tésztalapokat. Elkészítjük a kávéhabot. A két tojásfehérjét kemény habbá felverjük, közben hozzáadagoljuk a porcukrot és az instant kávét. Addig keverjük, míg nagyjából feloldódnak a kávészemek a habban és kap egy kis színt. Nyomózsákkal habcsíkot nyomunk minden egyes kekszre. A
süteményt tegyük be a sütőbe 175 C-ra és süssük őket kb.15 percig. Hagyjuk teljesen kihűlni, mert akkor válik igazán porhanyóssá. Finom, zamatos keksz. Pont az a "nem tudom abbahagyni" kategória...









Illéskrisz Konyhája



15 megjegyzés:

  1. Egy jó ideje nézegetem a blogodat. Csodás receptjeid vannak!! Ez a süti is nagyon szuper. El is készítem, de azt gondoltam, hogy egy kis étcsokoládéval díszítem. Úgy gondolom, hogy harmonikus lenne a kávé ízével. Természetesen ez így is tökéletes!!!!!

    VálaszTörlés
  2. hm, de gyönyörűen néz ki! És elhiszem Neked, hogy finom, mi más lehetne ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nyami, a kávét én is nagyon szeretem:) Nagyon szépek lettek, már a kinézrtük is csábító, szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  4. Egyszerű és finom. (én meg linzerrajongó vagyok) :o)

    VálaszTörlés
  5. Ó, akkor ez nekem való sütemény, nagy kávéfogyasztó vagyok! :) Mutatós és biztosan nagyon finom sütemény! :)

    VálaszTörlés
  6. De szépek:) Én meg dióhabos linzert készítettem karácsonyra, meg Bálint - napra, ki kell próbálnom így is:)

    VálaszTörlés
  7. Remek recept, remek fotók! Gratulálok a blogodhoz! Nálam is előtérbe kerültek a kávés finomságok, nem régen éppen egy Opera torta készült. Mentettem a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Opera tortáért megyek hozzád... Megnézem van e recepted... :o)

      Törlés
  8. Kedves Mindenki!

    Köszönöm a hozzászólásokat! Nem egy nagyon mutatós sütemény, de viszont annál finomabb. Eszembe jutott, hogy a kávé helyett, mondjuk kókusszal is lehetne ízesíteni... Mit gondoltok?! :o)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon mutatósak!
    Blogjátékra hívlak, nézz be hozzám.
    http://bloggeranyo.blogspot.hu/2014/01/blogjatek.html

    VálaszTörlés
  10. Krisztikém, hozzám is nézz be, én is játékra hívlak, ha van kedved:)
    http://trollakonyhamban.blogspot.no/2014/01/ismerjuk-meg-egymast.html

    VálaszTörlés
  11. Kriszti, már napok óta nem tudtam el küldeni a kommentedt, a Blogger tiltotta egy pár blogokon...és méghozzáa jelezte hogy próbáljam meg ujra. Hát kinek van kedve háromszor próbálni mikor kitörölte ujra...harmadszorra feladtam a próbát, és más külömben is egész mult héten profi főzésem volt a vejémnél a redstaurantjáná.

    Nagyon fantasztikus a kávés linzered, és nagyon gusza és finom. Még sohasem kostoltam, és nagyon imádom a kávés dolgokat. A gumi cokrod gyönzörü szine a narancs sárgával, és a gyereke egyre felvalna egy darabig percek alatt...persze én is segiteném, az biztos!

    VálaszTörlés
  12. Kriszti szeretnélek én is játékra hívni, kérlek nézz be hozzám is ;)
    http://koskacukor.blogspot.hu/2014/01/jatek-ismerjuk-meg-egymast.html

    VálaszTörlés
  13. Óóóó,ez nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés