"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 9., csütörtök

MEYER CITROM TORTA















Tortát sütöttem. Citromosat. Még hozzá Meyer citromosat. Olyan ritkán lehet összefutni ezzel a különleges citrommal, illetve citranccsal, mivel ez se nem citrom, se nem narancs. A kettő párosításából született ez a citrusféle... Kissé lágyabb és édesebb az íze a megszokott citroménál, a színe pedig sokkal élénkebb sárga az átlagosnál.... És szerintem mintha lenne egy kissé fűszeres beütése is. Szóval érdekes és izgalmas. Pont ezért lett tortába öltve. Már napok óta valami citromos dologra áhítoztam, és amikor megpillantottam a Fény utcai piacon ezeket a citromokat, szinte rávetettem magam a sokaságra. Gyorsan vettem belőle jó néhányat és már este megfőztem belőle az üde citromkrémet...


Hozzávalók: egy kerek, 4 tojásból sütött piskóta alap, 3 tojás, 1 csésze cukor, 2 Meyer citrom leve és reszelt héja, 1 csipet só, 1 evőkanál kukorica keményítő, 40 dkg mascarpone krém. Bevonáshoz: 3 dl. tejszínhab. Díszítéshez: aszalt citromhéj.


A tojásokat lábosba ütjük, hozzáadjuk a cukrot, a csipet sót, a citromok levét, reszelt héját és a keményítőt. Habverővel habosra keverjük. A lábost vízfürdő fölé helyezzük és addig főzzük-keverjük a masszát, míg szép, fényes, sűrű krémet nem kapunk. A krémet teljesen kihűtjük. A kihűlt krémet habosra keverjük a mascarponéval, majd ezzel a krémmel töltjük meg a tortát. A piskóta alapot négybe vágjuk, a krémet elosztjuk a rétegek között, simára eldolgozzuk, megtöltjük vele a tortát. A végén a tejszínt kemény habbá felverjük és bevonjuk vele a kész tortát. A torta tetejét aszalt citromhéjdarabkákkal díszítjük és tálalásig, hűtőbe tesszük.








 Illéskrisz Konyhája


10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a csodaszép torta. Nem vagyok édesszájú, de a citromos nyalánkságokért odavagyok. Ez is nagyon bejönne :)!!

    VálaszTörlés
  2. Meyer citrom, ez nálam hiányosság, az biztos. De meggyőztél, muszáj kipróbálnom! Ismét nagyon guszta a tortád, biztosan nagyon finom is :-)

    VálaszTörlés
  3. Régóta keresgélem én is a meyer citromot, de eddig még nem sikerült összeakadnom vele. Hétvégén megrohamozom a helyi piacot hátha ráakadok valahol. A citromkrém isteni csak magában is, de így a tortában még inkább hatványozódik a finomsága. Néha ünnepek nélkül is kellenek az ünnepi pillanatok.

    VálaszTörlés
  4. Sajnos itt még nem botlottam meyer citromba, pedig már annyi finom desszertet láttam vele.A tortád csodaszép, a citrom a kedvencem ráadásul és nálunk sem kell semmi extra alkalom egy finom tortához:)

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, szinte óriás meglepő hogy nálatok is van Meyer citrom. Hiszen nálunk is ritkán találunk rá...Californiában terem, itt Floridában a kimondott Sunkist nevü terem. A Meyer citromnak sokkal több leve van, és az ize édeskés, és exótikus. A tortád csodás és nagyon finom lehetett...csorog a nyálam csak még rá is gondolni mert a citromos sütemények nagyon kedvenceim! A briós golyók is gyönyörüek, és fantasztikus finomak is!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Lányok!

    Igen, nagyon ritkán kapni Meyer citromot, ha látok veszek belőle bőven. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés
  7. Hát , én nagyon lemaradtam, nem ismerem ezt a citromot, nem figyeltem fel rá. Vagy lehet nincs is nálunk ilyen:) Nagyon szép a tortád, nekem bejön a citromos ízvilág!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű lett a torta, és nagyon finom is lehet ezzel a krémmel! :)

    VálaszTörlés