"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. augusztus 24., vasárnap

~ CALAMARI FRITTI ~














Ma, kedélyeket borzoltam a konyhában... Miért? Azért, mert vásároltam 6 darab friss tintahalat. Ez okozta a nagy rémületet. A párom és a lányom hanyatt-homlok kimenekült a konyhából és tudni sem akarták mi is folyik odabent. Nem is értem, hogy miért...?! Amikor csirkemellet veszek akkor senki nem pánikol. Gondolom a puszta látványa okozta a nagy riadalmat. Pedig nagyon helyesek voltak. Lilák és fényesek, hosszú üvegcsonttal a belsejükben... A nyaralásunk alkalmával ettem Horvátországban, és azóta vágytam rájuk. Szerintem nagyon finom, igazi csemege a halak kedvelőinek. Megnéztem egy videót az interneten, amiből simán el lehetett sajátítani a tisztítását és az elkészítését. Semmi ördöngösség nincs benne, a hozzá nem értők is gond nélkül elkészíthetik. Pánikra semmi ok. Ropogós tintahalra fel!


Hozzávalók 2 személyre: 6 db. friss tintahal, 2-2 evőkanál liszt illetve kukorica keményítő, só, őrölt fekete bors, pirospaprika. Olaj a sütéshez.


A tintahalat megpucoljuk. A fejét kihúzzuk a belsejével együtt, kihúzzuk belőle a hosszúkás üvegcsontot és a bőrét lehúzzuk. Nézd, itt van róla videó...





Mikor meg vagyunk a pucolással, alaposan átmossuk őket folyó víz alatt és papírtörölközőre szedjük, hogy a felesleges víz leitatódjon róluk. Ujjnyi széles karikákra felvágjuk a tintahal húsát. Egy tálba tesszük a lisztet, az étkezési keményítőt, egy mokkáskanál sót, pirospaprikát és borsot. Összekeverjük, majd ebben alaposan megforgatjuk a tintahal részeket. A felesleget lerázzuk róla, majd máris süthetjük őket a forró olajban. Pár perc alatt ropogósra megsülnek. Konyhai papírtörlőn leitatjuk róla az olajat, majd hasábburgonyával, citromgerezddel és fűszeres tartárral forrón tálaljuk. Fenséges tengeri csemege...







2 megjegyzés:

  1. El(ő) nem készíteném, irtózom mindenféle tengeri herkentyűtől, de ha készen elém raknák szívesen megkóstolnám. Főleg, ha olyan guszta, mint nálad. Ínyenc csemege lehet.

    VálaszTörlés