"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. augusztus 31., vasárnap

~ MÁKOS CSIGA ~















Mikor Barbinál és Gabinál megláttam a villám gyorsan elkészülő kakaós csigát, rögtön bele is szerettem. Régóta dédelgetem a receptjét, most végre meg is sütöttem. Mivel kakaós süteményt ettünk a napokban, gondoltam jó lesz benne most, a kissé citromos leheletű mák töltelék is. Bizony, hogy jó lett így mákosan is. A tésztája finom puha, a benne rejlő túrótól, a mák pedig édesen hozza az amúgy is finom ízét a sütiben... Ezt a tésztát el tudom még képzelni rumos-diós, kókuszos vagy narancsos-mogyorós töltelékkel... 


Hozzávalók a tésztához: 25 dkg túró, 25 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor / én most szódabikarbónát tettem bele /, 10 dkg porcukor, 50 ml. tej, 5 kanál olaj, 1/3 mokkáskanál só. Töltelék: 25 dkg darált mák, 8 kanál forró tej, 4 kanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só, 1/2 citrom reszelt héja.


A tésztához valókat gyúródeszkára halmozzuk, majd simára meggyúrjuk a tésztát. Meglisztezzük a gyúródeszkát, majd kinyújtjuk a tésztát, kb. 40 x 30 cm-es lappá. Konyharuhával letakarjuk, majd elkészítjük a tölteléket. A mákot tálba szórjuk és hozzáadjuk a többi hozzávalót. Kikeverjük, majd a tölteléket a kinyújtott tésztára kenjük. Ha nagyon sűrű lenne a mákos töltelék, akkor egy kevés tejjel lazíthatunk rajta. Mikor rákentük egyenletesen a tölteléket a tésztára, szorosan feltekerjük. Éles késsel, ujjnyi szeletekre felvágjuk a tésztarudat, majd a kész csigákat egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. 






Előmelegített sütőben, 175 C-on kb. 20 perc alatt megsütjük a süteményt. Langyosra hűlve és porcukorral meghintve tálaljuk. Tökéletes desszert délutánra, egy kávé vagy tea mellé...












4 megjegyzés:

  1. Milyen finomságos lehet mákos töltelékkel is... :P

    VálaszTörlés
  2. Mennyi szépséges finomság készült erre :) Jól feltöltődtél energiával a szabi után :) A székely bogrács nincs meg, nem is láttam csak a címét:(

    VálaszTörlés
  3. Nagyon de nagyon szeretem a mákos finomságokat, csak nálunk borzasztó drága a mák, és kissebb mennyiségben szoktam venni jóformán csak diszizésre a sült kenyér tetejére. Nem győzök el telni a te élesztős sült finomságaidra, és az a reggeli kifli valami profi pékségben illik. Persze a töltött cukkini is guszta és finom.

    A házilag készitett spaghettit én a pasta géppel szoktam késziteni...vékony vagy vastagon vágja. Sok időt vesz mindenféle képpen. Én csak a házilag készitett kockás tésztát szoktam kézzel vágni! A házilag készitett tésztáknak párja ...nincs!

    VálaszTörlés