"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. augusztus 26., kedd

~ LE GENOVESI ~




















Egy különleges sütemény Szicíliából. Véletlenül akadtam rá, de azonnal beleszerettem. Egyszerű hozzávalókból, egy nagyszerű sütemény. A porhanyós "tészta paplan" egy könnyed, édes krémet rejt. Olyan igazi csipketerítős sütemény... Ezen recept alapján készült, nekem pont 20 darab lett belőle. Alapjába véve a krém nagyon finom, de nekem hiányzott belőle a vanília karakteres íze. Gondoltam megtoldom azt egy csipetnyivel. És ha már vanília, akkor illik hozzá egy kis citrom is. Nekem így vált tökéletessé. Frissen, porhanyósan az igazi. Itt egy jó videó is hozzá...


https://www.youtube.com/watch?v=zyyC8dpLbtI



Hozzávalók a tésztához: 12,5 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt, 12,5 dkg sima liszt, 10 dkg porcukor, 10 dkg vaj, 2 tojás sárgája, 3 evőkanál hideg víz. Töltelék: 250 ml. tej, 20 gr. étkezési keményítő, 1 tojás sárgája, 75 gr. cukor, 1/2 citrom reszelt héja és leve, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só.



Először a tésztát készítjük el. A liszteket tálba szitáljuk, majd hozzáadjuk a hideg vajat. Addig morzsoljuk, míg "vizes homok" állagú nem lesz. Ez után kerül bele a tojás sárgája és a jéghideg víz. Gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk belőle, majd fóliába csomagoljuk és a hűtőbe tesszük egy fél órára pihenni. Közben elkészítjük a krémet is. A tej felében feloldjuk az étkezési keményítőt, majd a többi tejjel elkeverve egy lábosba töltjük az egészet. Lassan melegíteni kezdjük. Állandóan kevergetve hozzáadjuk a többi hozzávalót is, és puding sűrűségűre főzzük a krémet. Teljesen kihűtjük. A kihűlt krémet habzsákba töltjük. A tésztát kivesszük a hűtőből, majd nagyobb diónyi darabokra elosztjuk. Mindegyik tészta darabkát oválisra nyújtsuk ki és a habzsákból nyomjunk egy kevés krémet az egyik fele tészta közepére.






Ráhajtjuk a tészta másik felét a krémre, majd egy kb. 6 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk a süteményt. A sütemény széleit villával lenyomkodjuk, majd rátesszük egy sütőpapírral bélelt tepsire. A leeső tésztaszéleket újra összegyúrjuk, kinyújtjuk, míg el nem fogy. Így lett nekem 20 db. és még a krém is pont elég lett.








Előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, 10-15 perc alatt világosra megsütjük őket. Langyosra kihűtjük a süteményt, majd porcukorral meghintve tálaljuk.








14 megjegyzés:

  1. Thank you for trying my recipe. Your genovesi looks wonderful! bye, Martina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martina!

      I'm glad to see you at my place. Very fine, the whole family enjoyed! :o)

      Törlés
  2. De jópofák és biztosan nagyon finomak is! :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen mutatós sütike. Engem a vidám nyári szalmakalapokra emlékeztet. Elemeltem egyet :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom az ilyen kis sütiket! ...és milyen találóan írta Nea - tényleg úgy néznek ki, mint egy kis szalmakalapok. :o)

    VálaszTörlés
  5. lekvárral, mogyikrémmel, stb is finom...lehet

    VálaszTörlés
  6. Milyen kis aranyosak! Cukor egyébként nem kell a tésztájába? Hány fokon kell sütni? Gondolom nem 17 fokon, 175? Illetve teljes kiőrlésűből milyen liszttel készítetted, tk tönköly, esetleg tk búza? Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, javítottam a hőfokot. 175 C. Fehér tönköly búzaliszttel is lehet. Lényeg, hogy világos legyen.

      Törlés
  7. Köszönöm a gyors választ. Akkor cukor valóban nem kell a tésztába? Én kifejezetten tk lisztet szeretnék használni, azért kérdeztem te milyennel sütötted, mert a színén nem látszik, hogy sötét. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kell... Nahát, ennyit bakizni... Rég volt, köszi megint.

      Törlés
    2. Ugyan, előfordul. :) Köszöntem megint csak a gyors reakciót. Ki fogom próbálni.

      Törlés