"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. augusztus 6., szerda

~ SAJTOS ROLÓ ~
















Ez az én örök és állandó kedvenc sós süteményem, a Sajtos roló... Egyszerűen imádom. Képes vagyok hazafelé félre állni, és bemenni a kedvenc cukrászdámba itt Érden, hogy egyek egy finom sajtos rolót. Mert tudom, hogy ott, azon a bizonyos helyen, nagyon finom, és mindig friss... Sajnos volt szerencsém már kóstolni pocsék és ehetetlent, amiben sajt szinte nem is volt, csak sótlan tömény margarin. Köze nem volt a finom süteményhez... De most itt ez a remek, házi változat.


Hozzávalók 12-14 db. rolóhoz: 1 csomag leveles tészta, 1,5 dl tej, 2 tojás sárgája, 3 csapott evőkanál liszt, 25 dkg reszelt Trappista sajt, 1 mokkáskanál só, 5 dkg tea vaj. A lekenéshez: 1 tojás sárgája.


A leveles tésztát lisztezett lapon vékony téglalappá kinyújtjuk, majd kőrkéssel felvágjuk 2-3 cm vastag csíkokra. A fém rolóformákat olajos papírral átkenjük, majd feltekerjük rá a tésztacsíkokat. A tekerésnél ügyeljünk arra, hogy a tészta szélek fedjék egymást. A kész tekercseket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, majd a tetejüket lekenjük a felvert tojássárgájával. Előmelegített sütőben 175 C-on pirosra sütjük a tészta hengereket. Sütés után még melegen lehúzzuk a rolókat a formákról. Kihűtjük. Míg sül a tészta, addig elkészítjük a sajtkrémet. A tejet lábosba töltjük, hozzáadjuk a tojások sárgáját, a lisztet és a sót, és állandó kevergetés mellett, sűrű krémet főzünk belőle. Mikor az alap elkészült, hozzáadunk 20 dkg reszelt Trappista sajtot és azzal is addig keverjük a krémet, míg teljesen elolvad benne és krémessé válik. Kihűtjük, majd habosra keverjük a vajjal. A kész krémet habzsákba töltjük és megtöltjük vele a rolókat. A rolók végeit a maradék reszelt sajtba mártjuk. Frissen, ropogósan tálaljuk.








6 megjegyzés:

  1. Hát erről van szó!!! Krisztikém ez nyálcsorgató, szívesen cserélnék veled pár rolót, fantanra!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de nagyon szeretem én is, de már régen ettem olyat, ami jó is volt. Mindenképpen sort fogok keríteni az elkészítésére, úgy megkívántam itt nálad.

    Utólag is nagyon boldog névnapot kívánok Neked! (tegnap nagy volt a bánatom)

    VálaszTörlés
  3. Én is imádom és a fotók láttán nagyon meg is kívántam. :-) Mesés fotók, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Én még sosem ettem ilyet, de nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  5. Barbi!

    A csere jöhet! Sósat édesre... :o))

    Nea!

    Olvastam a bánatodról, sajnálom a cicát. Sajnos ez az élet rendje, és az állatoknál ez hamar bekövetkezik. Köszönöm a névnapi köszöntést!

    Gabi!

    Köszönöm!

    Eszter!

    Köszönöm!

    Kati!

    Ha nem ettél, hamarjában kóstold meg! Nem fogsz csalódni benne! :o)

    VálaszTörlés