"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 23., csütörtök

ALMÁS BÉLES









Micsoda hiányosság! Nem írtam még bejegyzést az Almás bélesről. Hogy történhetett ez!? Évek óta sütöm, szinte havonta. Finom, igazi téli sütemény. Máris pótolom a hiányosságot. A recept még a Dédimtől van. Ő diktálta nekem, mikor fiatal lány voltam. A megsárgult füzetecske milyen kincseket is tud tartogatni... Mindenkinek meg van a maga, jól ismert és a "legjobbnak" tartott receptje, hát ilyen az enyém is. Nekem ez a legjobb. De mondta más is... A tésztája ropogós a tölteléke pedig krémes. Pont mint a "nagykönyvben". Egyébként ezzel a süteménnyel tudnám a páromat a leggyorsabban kiűzni a világból. Utálja a párolt gyümölcsös sütiket és legfőképpen a fahéjat. Fogalma sincs, miről marad le...


Hozzávalók: 45 dkg liszt, 1/2 sütőpor, 2 tojás sárgája, 2 evőkanál cukor, csipet só, 20 dkg Ráma, 2 kanál zsír, 1 kis pohár tejföl. Töltelék: 1 1/2 kg alma, 7 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, fahéj. Tetejére: 1 tojás fehérje.


 A tészta hozzávalóiból, rugalmas, jól nyújtható tésztát gyúrunk. Elfelezzük őket és lisztezett felületen, 20 x 30 cm-es lapot nyújtunk belőlük. Az egyik lapot a vajjal kikent és liszttel meghintett tepsi aljába tesszük. Közben az almákat meghámozzuk, a reszelő nagy lyukán lereszeljük, majd azon melegében hozzákeverjük a cukrot. Állni hagyjuk kb. 15 percet, majd alaposan kinyomkodjuk. A kinyomkodott almát a tepsiben lévő tésztára rakosgatjuk. Simára elosztjuk a tészta tetején, majd megszórjuk egy kevés fahéjjal és az 1 csomag vaníliás cukorral. Kinyújtjuk a másik lapot és azt az alma tetejére rakjuk. A széleket kissé lenyomjuk. Egy tojás fehérjét kissé felverünk, majd megkenjük vele a sütemény tetejét. Villával megcsíkozzuk a béles tetejét, majd mehet az előmelegített, 180 C-os sütőbe. Kb. 30 perc alatt szép pirosra megsütjük a süteményt. Mikor langyosra hűlt, felkockázzuk és porcukorral meghintve tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája


9 megjegyzés:

  1. Jaj, imádom! Már látom, hogy mit fogok sütni a hétvégén! Köszönöm szépen a receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mi történt, de nem engedi a Blogger el küldeni a kommentet!

      Törlés
  2. Klassz recept, és nagyon guszta a végeredmény! :) Ezek a régi, anyáról lányára szálló családi receptek a legjobbak, nálunk is van jónéhány! :)

    VálaszTörlés
  3. A pároddal ellentétben én a gyümölcsös sütiknek nem tudok ellenállni. Jó, hogy fenn maradt a receptje. A jó dús töltelékkel, ropogós tésztával irtó finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper recept, almaimádó férjem üdvözletét küldi! :-)

    VálaszTörlés
  5. Hétvégén kimentünk a FEHOVA-ra, hogy találkozhassunk férjem kedvenc horgász bajnokáva (Döme Gábor). Mindig meglepjük valamivel, így most neki készítettem el frissen ezt a szenzációs sütit, még meleg volt, amikor odaadtuk neki. Hát, nem bőgtem le vele, nagyon-nagyon ízlett, és azt mondta, hogy az édesanyja sütött neki ilyen finomat utoljára :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Nagyon boldog vagyok, hogy ízlett nektek is! Az én unokatestvérem is kint volt ezen a kiállításon. Neki fegyver szaküzlete van... És köszi a visszajelzést!!!

      Törlés
    2. Megint csak erre a bejegyzéssedre írok...
      Képzeld, Gábor azóta külön jelzi, ha valamilyen kiállítás vagy egyéb okból találkozunk, hogy "Angéla, ugye sütsz nekem egy tálca almás sütit?" :)) hát lehet nemet mondani egy ilyen kérésre ??? :o) Legutóbb a hétvégén jártunk Kiskunhalason horgász napokon és ezt megelőzően írta nekem, hogy ha nem teher, akkor vinnék-e almás sütit. Több, mint 4 kg almát hámoztam és reszeltem le hozzá, szóval elképzelheted a süti mennyiséget, amit sütöttem... :o)

      Törlés
    3. De jó! Köszi, hogy megint írtál! Biztos nagyon finom lehetett! Most nekem is jól esne pár kocka...

      Törlés