"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 21., kedd

MOCCA MACARON














Megint macaron... Beleszerettem ebbe a különleges süteménybe. Mondjuk néha megizzaszt a készítése, de megéri, mert a végeredmény kárpótol érte. Tavaly még mumusként tekintettem a macaronra, mára már nem rettenek meg tőle. Lényeg, hogy minden apró részletre oda kell figyelni. Szerintem leginkább a mandulalisztre kell ügyelni, hogy valóban liszt legyen és a fehérjét sem árt öregíteni a konyhapulton 1-2 napig... Most kávés ízben készült, mert az olyan télies hangulatú... A krémje intenzív mocca ízű lett, úgy hogy ellensúlyozta a korongok édeskés ízét. Korábban is készült, az Itt látható...




Hozzávalók:  12,5 dkg mandula, 25 dkg porcukor, 12,5 dkg tojásfehérje, 8 dkg kristálycukor, 1 púpos kanál keserű kakaópor.


 

Kávékrém: 2 dl tejszín, 2 tojás sárgája, 2 kanál liszt, 1 kanál keserű kakaópor, 1 kanál instant kávé dara, 3 kanál cukor, 4 dkg vaj.


A mandulát a kávédarálóban egy kevés cukorral megdaráljuk, átszitáljuk és hozzáforgatjuk a porcukrot. Félre tesszük. A tojásfehérjéket habbá verjük, majd a vége felé hozzászórjuk a kristálycukrot és a kakaóport is.
A cukros mandulát óvatosan a habhoz szórjuk és összeforgatjuk az egészet. Nyomózsákba vagy hablabdába töltjük a masszát és sütőpapírral bélelt tepsire, kb. 20 forintos, egyforma korongokat nyomunk.




45 percig szobahőmérsékleten száradni hagyjuk, majd 160 fokos sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük a macaronokat. A sütőből kivéve, hűlni hagyjuk őket, majd éles késsel leemeljük a sütőpapírról. Közben a krémet is elkészítjük: A tejszínt lábosba töltjük, hozzáadjuk a tojások sárgáját, a lisztet, a kakaóport, a kávét és a cukrot. Habverővel elkeverjük, majd lassú tűzön. állandóan kevergetve sűrűre megfőzzük. Kihűtjük a krémet, majd a vajjal habosra keverjük. A kávés krémmel megkenünk egy macaront és egy másikat illesztünk rá. Tálra rendezzük őket és máris tálalhatjuk.

  


Illéskrisz Konyhája

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták. Neked már minden benne van a kisujjadba. :)
    Nekem sajnos még mindig mumus. :(
    De egyszer sikerülni fog. :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon jól hangzik. Ezt a krémet ki fogom próbálni az tuti!

    VálaszTörlés
  3. Szinte érzem az izét a számba, annyira átjön. Nagyon szépek! )

    VálaszTörlés
  4. Jó lenne, ha küldenél nekem ebből párat:) Nem hiszem, hogy nekem lesz valaha türelmem kipróbálni:) Csodaszépek:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek, és nagyon szépek a fotók! :) Én még gyűjtöm hozzájuk a bátorságot, bár lehet, hogy inkább idő és türelem, nyugodt körülmények kellenének! :)

    VálaszTörlés
  6. Pancsi!

    Dehogy van minden a kisujjamban.. Előfordul ám velem is, hogy néha nem úgy sikerülnek dolgok, ahogy azt én elterveztem. Így voltam ezzel is. Harmadik nekifutásra jött össze, utána megint nem... :o)

    Lilla!

    A krémje nagyon finom, tortába isteni aki a kávésért rajong. Természetesen akkor úgy kell emelni a hozzávalók arányát. :o)

    Okki!

    Köszönöm! Tényleg nagyon kávés és finom... :o)

    Kati!

    Ha a szomszédomban laknál, biztos csöngetnék... :o)

    Hankka!

    Valóban, elsőként a türelem és a nyugodt környezet a legfontosabb. Ennél a sütinél koncentrálni kell. tapasztalat. Köszönöm! :o)

    VálaszTörlés
  7. Macaron, majd sikerülök, ha akarom ... Én ezt a sütit mindig megcsodálom másoknál, de nem mernék belefogni az elkészítésébe, de szívesen megkóstolnám. Te viszont egyre ügyesebb vagy ebben a műfajban, nagyon szépek lettek.

    VálaszTörlés