"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 16., csütörtök

PILLANGÓ FÁNK















Farsang időszak van, így illik legalább egy fánk recepttel érkezni... Hoztam is. Pillangósat. Nagyon rég nem sütöttem ilyen formázott fánkot, így ideje volt leporolni a sütőformáimat. Három van belőle, most a pillangóra esett a választásom. Nem mondom, hogy nem izzasztott meg az első három darab, ugyanis úgy rásült, hogy szentségelés közepette, késsel vakargattam a rovátkákat. Már azt hittem megüt a guta. Nem sok híja volt, hogy feladom, de a régi emlékeim szerint is, csak az első hármat kellett túlélni... Így is történt. A harmadik után már szinte magától lecsusszantak a kisült fánkok a sablonról... Szóval így megy ez nálam... Minden esetre, a fánkok nagyon finomak lettek, egymás után reppentek le sorban a tálról...


Hozzávalók: 4 db tojás, 18 dkg liszt, csipet só és cukor, kb. 1.5 dl tej. Olaj a sütéshez.

A sütő...



A fotó forrása: Macikonyha


A hozzávalókból sűrű palacsinta tésztát keverünk, majd fél órára betesszük a masszát a hűtőbe. Aprócska lábosban olajat forrósítunk, majd óvatosan belemártva a fánksütőt a masszába, egyenként kisütögetjük a fánkokat. Arra ügyeljünk, hogy a sütőforma ne merüljön el a tésztában, mert akkor rásül és nem fog lejönni könnyedén a sütőről. Forrón, vaníliás porcukorba forgatjuk a pillangókat és úgy tálaljuk. Frissen ropogósan az igazi.









Illéskrisz Konyhája


6 megjegyzés:

  1. A formáról való kapirgálást leszámítva, igencsak kedvet kaptam hozzá! Csodásak! :D

    VálaszTörlés
  2. Megkérdezhetem, honnan van a sütőforma? Már régóta szeretnék ilyet, de boltban vagy a neten még nem találtam.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon babra munka lehetett, de a végeredmény gyönyörű az biztos, meg persze finom is :)!!

    VálaszTörlés
  4. Csodás és finom pillangók...olyan könnyüek hogy majdnem csak el nem repülnek!

    VálaszTörlés
  5. Csodaszépek, ilyen formát még nem is láttam! :)

    VálaszTörlés