"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. január 14., kedd

CSÁSZÁR ZSEMLE











Amióta a "sarki fűszeresnél" / közértben / kapni lehet ilyen vágott zsemléket, azóta az a kedvencünk. Jobban szeretem mint a sima zsemlét, mert azok mostanában igen érdekesek. Szépek, ropogósak, de mikor az ember megnyomja őket, hopp beszakadnak és szinte nincs is belsejük. A császár zsemle viszont más. Főleg, ha az ember otthon süti. Össze sem lehet hasonlítani még a jobb boltival sem... Nem olyan ropogós a külseje, viszont finomabb, tömörebb a belseje. Szóval remek. Reggelire ettük vajjal, friss sonkával és sajttal. Egy pohár narancslével jó kezdése lett a napnak...


Hozzávalók 10 kisebb zsemléhez: 40 dkg átszitált liszt, 1/3 kocka friss élesztő, 0.5 dl langyos tej, 150 ml. meleg víz, 1 mokkáskanál só, 2 kávéskanál cukor, 3 dkg puha tea vaj.


Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, majd a vaj kivételével a többi adalékkal együtt, kelt tésztát dagasztunk. A végén hozzádagasztjuk a vajat is. Akkor jó ha a tésztánk fényes és rugalmas. Letakarva, meleg helyen, 1 órát kelesztjük, hogy a duplájára nőjön. Mikor megkelt a tészta, akkor lisztezett felületre borítjuk, lazán átgyúrjuk és elosztjuk 10 darabra. Ha nagyobb zsemléket szeretnénk, akkor elég ha 8 részre osztjuk el a tésztát. Finoman gombócokat pödrünk a tésztából.







Mikor készen van az összes zsemle, akkor evőkanál segítségével 6 mélyedést vájunk minden zsemle tetejére. Így lesz szép vágott a tetejük.






 A zsemléket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, egymástól távolabbra és letakarva még pihentetjük őket egy jó 1/2 órát. Mikor keltek ismét egy kicsit, akkor liszttel meghintjük a tetejüket, és előmelegített sütőbe rakjuk. 180 C-on, kb. 20-25 perc alatt halvány pirosra kisütjük a zsemléket. 









Illéskrisz Konyhája





13 megjegyzés:

  1. Szebb mint a sarki fűszeresnél, ebben biztos vagyok és minden más eddig látott példánynál. Vittem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Azt tudtad, hogy az "eredeti" császárzsemlét nem bevágják, hanem így hajtogatják?
    http://www.ploetzblog.de/2011/12/08/wiener-kaisersemmel/

    http://www.ploetzblog.de/wp-content/uploads/2011/12/111106_04.jpg


    Limara meg így csinálja:
    http://www.limarapeksege.hu/2010/04/csaszarzsemle-reggelire.html

    Jól el lehet vele szórakozni.... :-D
    Egyébként a múltkor Bécsben láttam ötágú császárzsemlebevágó kütyüt. :-D
    http://www.mcc-shop.com/Kaisersemmel-Marker-plastic-handle-70-mm/en

    Hiánypótló, százötvenhetedik "nélkülözhetetlen" kütyü a konyhába.... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudtam, de nekem így jobban tetszik. :o)Láttam én is azt a kütyüt, lehet is kapni azt hiszem 790,-Ft. De szerintem a kanál is tud olyan szép mintát rá nyomni... Köszi!

      Törlés
  3. A mifelénk kapható császárzsemlének édes a tésztája, ezért nem szeretem, szerintem nem megy a sós felvágottakhoz, de a tiéd nagyon KIRÁLY! Akarom mondani: Császár.

    VálaszTörlés
  4. Szuperek lettek!! Ez a " mintázás" nekem is jobban bejön mint a csavargatós! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek lettek Kriszti!! Gondolom nagyon finomak voltak, gyorsan elfogytak.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a receptet,most sültek ki a zsömlék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy kipróbáltad! :o)

      Törlés
  7. Nagyon szépek, perfekt és finomak a Császár...nálunk Kaiser zsemlének hivják! Nekem nagyon izlenek, én még nem sütöttem házilag, de finomakat árulnak a szupermarket pékségében, de házilag még finomabb, az biztos!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek, nagyon-nagyon guszták! :) Mi is szeretjük a "bolti" császárzsemlét, most már itthon is el fogom készíteni a recepted alapján! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon kis helyesek lettek a zsemlék. Szerintem is mindegy mivel vágja meg az ember, még akár az éles kés is jó erre. A lényeg, amit most tanultam, hogy sűrű maradjon a zsemle tésztája, fejjel lefelé kell az alaposan belisztezett tepsin keleszteni és csak sütés előtt közvetlen átfordítani a sütőlemezre. Mire nem jó, ha az ember pékeknek tolmácsol! ;-)

    VálaszTörlés
  10. Szia Kriszta! Holnap megsütöm!

    VálaszTörlés