"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. február 2., vasárnap

EGYSZERŰ CSOKOLÁDÉ MOUSSE
















Ez az ónos eső nem fog velem kibabrálni, már csak azért sem... Történt ugyan is, hogy készítettem egy tepsi süteményt, amit kitettem a konyha ablak párkányára pihenni. Térültem-fordultam és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy volt tepsi-nincs tepsi... Csak álltam és nem értettem az egészet. Kiderült, a tepsim lecsúszott a párkányról az erkélyre, onnan meg a mélybe a kocsilejáróra. Természetesen az égből pottyant desszertnek a kutyák örültek a legjobban. Pikk-pakk fényesre nyalták az egész tepsit. Boldogság volt bőven... No, nehogy már vasárnap délután desszert nélkül maradjon a család...! Gyorsan össze ütöttem egy pofon egyszerű csoki mousse-t. Sietős ebédek királyi desszertje lehet. Nagyon finom és percek alatt elkészül.


Hozzávalók 4-5 kehelyhez: 3 tojás, 5 kanál porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 3 púpos evőkanál keserű kakaópor, 1 csipet fahéj, 1,5 dl víz, 1 kis csomag zselatin. Tetejére: 2 dl. tejszín, 1 evőkanál keserű kakaópor, reszelt keserű csokoládé, csokivirág.


Először a zselatint készítjük el, hogy le tudjon hűlni egy kicsit. A vizet kis lábosba töltjük, beleszórjuk a zselatint és addig melegítjük, amíg a zselatin teljesen fel nem oldódik. Forrnia nem szabad! Kissé kihűtjük. Ez után a tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját fehéredésig keverjük a porcukorral, a fehérjéket pedig kemény habbá felverjük a vaníliás cukorral. A sárgájához hozzákeverjük a kakaóport, a fahéjat, majd apránként a feloldódott zselatint is. A végén lazán belekeverjük a felvert tojáshabot is. A kész csokoládé habot kelyhekbe töltjük és feldíszítjük. A tejszínbe elkeverjük a a kakaóport, majd kemény habot verünk belőle. A habot a mousse tetejére nyomjuk habzsákkal, majd reszelt étcsokoládéval megszórjuk az egészet. Csokivirággal még egy kicsit dobhatunk rajta... Nagyon finom, kellemes desszert, egy bőséges ebéd után.








Illéskrisz Konyhája


4 megjegyzés:

  1. Egyszerű, mégis fenséges desszert azokkal a helyes kis habgolyókkal a tetején! :)

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, a nagy bosszúság ellenére happy end lett a vége és ez a lényeg. A kutyusok is kaptak vasárnapra egy kis nyalánkságot és ti sem maradtatok édesség nélkül. Amúgy jól kitaláltad az égből pottyant süti helyett ezt a remek kis desszertet. Nagyon dekoratív és biztosan jóízűen kanalazta a család.

    VálaszTörlés
  3. A képek alapján ölni tudnék érte!!!

    VálaszTörlés
  4. Ezt imádom én is! Nekem a múltkor a vizslám falt fel egy egész tortapiskótát tele csokidarabokkal...vajon komolyan gondolta hogy neki tettem oda?? ;-DD

    VálaszTörlés