"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. december 7., szombat

MACARON














Macaron, ha akarom... Most akartam. Nagyon. Főleg azért mert megvettem a macaron készítő kézi készüléket. Hát ez mekkora! Teljesen megkönnyíti az ember dolgát. Ha akarod, ha nem, tökéletesen egyforma macaronokat lehet vele készíteni. Nem csináltam nagy faksznit az egészből. Megsúgom, még a tojásfehérjét sem punnyasztottam napokig a konyhapulton, hanem úgy "hidegében" kezdtem vele dolgozni. Amire odafigyeltem az az volt, hogy a mandulaliszt tényleg liszt legyen. Szerintem egész jók lettek, a korábbi kudarcok után. Anno elsőre sikerült, utána kétszer nem. Van ez így. Mégsem szegte a kedvem tőle, ezért vettem meg a szettet is. Szóval érdemes neki állni, mert finom édesség. Lehet variálni a színekkel, az ízekkel és még a formákkal is. Legközelebb a kakaós lesz a soron következő... Latsia receptje alapján készült.


Hozzávalók:  12,5 dkg mandula, 25 dkg porcukor, 12,5 dkg tojásfehérje, 8dkg kristálycukor, pár csepp piros ételfesték (elhagyható, vagy bármilyenre cserélhető).

 
Krém: 15 dkg étcsokoládé, 1 dl tejszín 3,5 dkg vaj


A mandulát a kávédarálóban egy kevés cukorral megdaráljuk, átszitáljuk és hozzáforgatjuk a porcukrot. Félre tesszük. A tojásfehérjéket habbá verjük, majd a vége felé hozzászórjuk a kristálycukrot is folyamatos keverés mellett. Belecsöpögtetjük az ételfestéket is.
Szép rózsaszín hab lesz belőle. A cukros mandulát óvatosan a habhoz szórjuk és összeforgatjuk. Nyomózsákba vagy hablabdába töltjük a masszát és sütőpapírral bélelt tepsire, kb. 20 forintos, egyforma korongokat nyomunk. 





45 percig szobahőmérsékleten száradni hagyjuk, majd 160 fokos sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük a macaronokat. A sütőből kivéve, hűlni hagyjuk őket, majd éles késsel leemeljük a sütőpapírról. A krém hozzávalóit összeolvasztjuk és behűtjük, majd robotgéppel felhabosítjuk krémmé. A csokoládé ganache-sal megkenünk egy macaront és egy másikat illesztünk rá. Tálra rendezzük őket és máris tálalhatjuk.










Illéskrisz Konyhája

 

6 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy létezik ilyen szett, nagyon praktikus! :) A macaronjaid pedig nagyon szépek, és ezzel a krémmel igazán fincsik is lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szépek! ...és bár én nem vagyok macaron rajongó, biztos vagyok benne, hogy finomak is. A fotók gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek!:)

    VálaszTörlés
  4. Hát ezek mennyire gyönyörűek Kriszti! Az egyetlen süti, ami nekem totális "dizaszter", elsőre, másodszorra és harmadszorra is. Azóta nem álltam neki. Pedig Latsia receptjét vettem én is alapul, meg Farkas Vilmosét. Mégsem akarta az igazságot. De ez a kézikészülék nagyon tuti. Majd kölcsönkérem, ha rászánom magam a makaron készítésre. ;-))

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, nekem meg van a Jill Collona macaron könyve, amit megnyertem egy blog társtol, de még soha sem próbáltam ki a recepteket. Most amint látom hogy neked meg van a LeKue macaron szetted, azon studérozok hogy én is meg-e rendeljem az Amazon internet üzletböl. Nálunk itt 40 dollár...de lehet sütő papiron is ki rajzolt karikákr be tölteni a tubusos krémmel. Szerintem sokkal könnyebb a szettel, és perfekt kis macaronokat lehet vele varázsolni.

    Nagyon szépeket is finom izüt készitettél. Igazán ünnepéjes, és ajándékban is nagyon megfelelő egy kedves barátnak! Nézz be hozzám, én is kaptam egy ugyanolyan Kitchen-Aid mixert, piros szinben, egy uj szomszédtol amilyen neked is van!

    VálaszTörlés