"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. december 19., csütörtök

PANETTONE














Ahogy nálunk a Bejgli, Olaszországban a Panettone az igazi Karácsonyi sütemény. Puha, "csupa gyümölcsös" kelt kalács. Minél több féle kandírozott gyümölcs van benne, annál izgalmasabb lesz az íze. Mióta nyertem egy szuper kenyérsütőgépet, aminek kerek üstje is van, azóta csak ebben sütöm ezt a kalácsot. Pont olyan formája lesz, mintha a speciális papírkapszliban sült volna. Magas és szép kerek. Van aki sima virágcserépben, vagy házilag készült papírformában süti, és mindkettőben is tökéletes lesz! Ha máskor nem is, de Karácsonykor mindig elkészül nálunk is. Egy bögre forró habos kakaó, vagy egy izgalmas fűszeres tea mellé nagyszerű kísérő...


Hozzávalók: 50 dkg átszitált sütemény liszt, 10 dkg olvasztott tea vaj, 2 tojás sárgája, 225 ml langyos tej, 2 dkg friss élesztő, 10 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 15 dkg aszalt vagy kandírozott vegyes gyümölcs / papaya, ananász, citrom, narancs, vörös áfonya, arany mazsola/, 1/2 mokkáskanál só, 1-1 narancs illetve citrom reszelt héja, 1 csipet szerecsendió.


Az élesztőt felfuttatjuk egy kevés meleg tejben, majd a szárított gyümölcsökön kívül az összes hozzávalót tálba téve, kelt tésztát dagasztunk. A végén belegyúrjuk a gyümölcsöket is. Természetesen ha van kenyérsütő gépünk, akkor mind ez sokkal egyszerűbb lesz... Letakarva, meleg helyen kb. 1 óra alatt a kétszeresére kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lazán átgyúrjuk, majd speciális panettone sütő papírba tesszük a megkelt kalácstésztát. Negyed órát ismét pihentetjük, majd mehet az előmelegített, 180 C-os sütőbe. Kb. 40 perc alatt készre sütjük a kalácsot. Rácsra téve kihűtjük, majd porcukorral meghintve tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája


10 megjegyzés:

  1. Jaj Kriszti, ez gyönyörű!!
    A Habzsoldádban láttam a saját készítésű sütőpapírkapszlit, ugye az működik?? Mert nekem se kenyérsütőgépem, se cserepem, se kuglófformám, de van egy fém tálam, amit kibélelnék olyan kapszlival és csak megpróbálkoznék a panettone sütéssel, bár kicsit félek az újabb kudarctól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mária, természetesen működik, lényeg, hogy dupla papírral csináld, hogy szépen megtartsa a tésztát. Ha betartasz minden utasítást, biztos sikerül! Köszönöm! :o)

      Törlés
  2. Nagyon szép magas és tökéletes állagú kalácska. Ettem már dobozos változatot, de nekem az nem ízlett annyira. Szerintem az olasz mammák kezet csókolnának neked ezért a receptért. Tavaly én is vettem papírformát, de már nem készült el a panettone. Talán idén ...

    VálaszTörlés
  3. De gyönyörű!!! Már vártam, mikor teszed fel a receptet, mert láttam itt a blog borítóképén... :o)

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép lett, gyönyörű magas és milyen szép belül is az állaga! :) Szépek a fotók! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Krisz!

    Nagyon szeretném elkészíteni ezt a sütit, mert imádom a Panettonet. Pironkodva vallom be, hogy a bolti dobozos változatért is oda vagyok :) Egyedül az a problémám, hogy nem tudom, hogy ezt a mennyiségű tésztát mekkora edényben kellene elkészítenem. Házi papírkapszlival csinálnám egy 18 cm átmérőjű tortaformában. Mi a véleményed? Tudnál segíteni?
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én kenyérsütő üstjében szoktam sütni, szerintem az a méret amit írtál az jó lesz. :o)

      Törlés
    2. Szia, ezek szerint a recept elkészíthető teljesen kenyérsütőgében is?
      Köszi:)

      Törlés
  6. Köszönöm szépen, megpróbálkozom vele akkor :)

    VálaszTörlés