"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. december 13., péntek

VANÍLIÁS "BIBERLE"













Ismét egy finom sütemény az Ünnepekre. Marcipános, omlós és nagyon finom. A mézes biberle adta az ötletét, de mivel mézem nem volt itthon, máshogy készült el. Vaníliával és egy csepp mandula aromával. Finom, porhanyós sütemény, ami tökéletes lehet az ünnepi sütemények közt. Jól tűri a tárolást egy jól záródó fém dobozban, így már most is elkészülhet a Karácsonyi ünnepekre.


Hozzávalók a tésztához: 26 dkg liszt, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 tojás, 1 tojás sárgája, 12 dkg vaj, 2 evőkanál tejszín, 1 csipet só. Töltelék: 40 dkg natúr marcipán massza, 3 evőkanál tejszín, 4 dkg porcukor, pár csepp mandula aroma.


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd fél órára a mélyhűtőbe tesszük dermedni. Addig elkészítjük a tölteléket. A töltelék hozzávalóit egy tálba tesszük, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Pontosan 3 részre elosztjuk a tölteléket, majd a lehűlt tésztával is így teszünk. A tésztát kb. 10 x 30 cm-es lappá nyújtjuk, a marcipán darabokból pedig kb. 30 cm-es rudat sodrunk. A marcipánrudat a kinyújtott tésztára fektetjük, majd szorosan feltekerjük. A tészta végeit eldolgozzuk, majd így teszünk a többi kettővel is. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk a rudakat.





Előmelegített sütőben, 175 C-on, kb. 20-25 perc alatt világosra kisütjük őket. Még forrón porcukorba forgatjuk a tekercseket és megvárjuk, míg teljesen kihűlnek. Mikor kihűltek, éles késsel kb. 1,5 cm-es darabokra felvágjuk a süteményt. Jól záródó dobozban tároljuk.









Illéskrisz Konyhája


8 megjegyzés:

  1. Csudaszépek!! Valami diós vagy mákos töltelékkel jöhetne, mert a marcipánt nem szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Húha ebben több a marcipán mint a tészta, nekem való, isteni lehet! :) A fejléced gyönyörű, persze ilyen csodás fotókból könnyű dolgozni! :))

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszene egy fémdobozban. Ha adok dobozt Kriszti, egyzekedhetünk? ;-))

    VálaszTörlés
  4. Teljesen az én ízlésem ez a kis sütike - nekem még vaníliával jobban is tetszik (kevésbé szeretem a mézes sütiket). Annyira kínálja magát a csodaszép táladon, olyan szívesen levennék belőle jó néhány darabot. (na, ilyen sütit nem szabad elém tenni, mert az egészet én eszem meg:)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk ennek a sütinek még esélye sem lenne dobozba kerülni, elkapkodnánk már a tepsiből. Nagyon hangulatosak a fotók!

    VálaszTörlés
  6. Jaj, nagyon kis guszták, de szívesen megkóstolnám! :) Imádom a marcipános sütiket! :)

    VálaszTörlés
  7. Tavaly én is készítettem mézeset,de ez is finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek! Még én sem készítettem, de most nagyon elgondolkodtam..:)
    Kb. hány darab lett a 3 rúdból?

    VálaszTörlés