"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. december 10., kedd

DIÓKRÉMES DIÓCSKA















Ha Karácsony, akkor dió. Számomra elképzelhetetlen az Ünnep, valamilyen diós sütemény nélkül... Régóta meg van ez a "diócska" készítő sütőm, és most, hogy leköltözött a konyhám, a napokban előkerült a spájz mélyéről, nagy örömömre. Szinte már-már feledésbe is merült a sok lim-lom között. Rég nem használtam, így időszerű volt leporolni és sütni vele. Természetesen ha nincs ilyen sütőnk, a hagyományos diócska formákkal is szépen elkészíthető ez a finom roppanós sütemény, csak akkor másfélszeres tészta mennyiséggel érdemes neki állni... A krémje pedig magáért beszél, mert nem csak hogy főzött a krémje, hanem még meg is van pirítva hozzá a dió. Szóval mennyei költemény, így Ünnep tájékán.


Hozzávalók a tésztához: 22,5 dkg liszt, 1 tojás, 12 dkg olvasztott és lehűtött vaj, 5 dkg porcukor, 1 csipet só, 1 mokkáskanál sütőpor. Hozzávalók a krémhez: 1 csésze pirított dió, 1 evőkanál vaj, 2 evőkanál liszt, 1/2 pohár tej, 3-4 evőkanál porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 5 dkg vaj, pár csepp rum.


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Kissé lágy és zsíros állagú tésztát kapunk, melyet jól lehet a formákba nyomkodni. Az én sütőm így néz ki... Ezzel a nyílt lángon kell a sütést végezni.
 
  

 Ha sima dió formáink vannak, azt a forró sütőben, 180 C-on végezzük a sütést. Sütés után tálra szedjük őket és kihűtjük. Míg sül a tészta, addig elkészítjük a tölteléket. A vajat serpenyőben felforrósítjuk majd hozzáadjuk a lisztet és állandóan kevergetve megpirítjuk. Keverés mellett hozzáadjuk a tejet és egy sűrű besamel masszát főzünk belőle. Hidegre tesszük és teljesen kihűtjük. A diót megdaráljuk. A lehűlt masszához adjuk a diót, a kétféle cukrot és az 5 dkg teavajt. Habos krémet keverünk belőle. Ezzel a töltelékkel töltjük meg a tészta héjakat. Tálra rendezzük a kész diókat és porcukorral meghintve tálaljuk.








Illéskrisz Konyhája


14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek ! Nekem is van dió formám de nem ilyen. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. De kis csinos diócskákat készítettél, nagyon szeretem!! A fotóidtól pedig mindig elolvadok... :) (na jó, ezt már lehet, hogy unod, de tényleg csodaszépek a képeid)

    VálaszTörlés
  3. Gondolom a te sütődet a gázégőn kell használni, nem a sütőben?
    Milyen méretűek ezek a kis diók?
    Csuda szépek!!!!!
    Marika

    VálaszTörlés
  4. Köszi! Pont hétvégén vettem formákat a piacon, én mandula aromás krémmel töltöttem volna, de ez még csábítóbb.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Krisz, hogyan kell ezzel a formával sütőben sütni? Én tűzhelyen ismerem ezt a diócskát, épp azért nem sütöttem mostanában, mert nincs villany lapom.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek és édesek:-))))

    VálaszTörlés
  7. Micsoda aranyos, és finom kis diós sütik, és az a forma valami fantasztikus. Megmondom őszintén nálunk itt ilyen süti formát még nem is láttam...ez kimondottan Európai...ha, ha, és még én voltam az aki azt gondolta hogy mindeféle sütni-főzni való formák, edények meg vannak, hát tévedtem!

    Kriszti, hagytam egy választ a kommentedre a blogomon, de ujra megismételem. Szivesen el küldeném a Jill Colonna macaron könyvét, sok szép és különleges receptek vannak benne. Én két év alatt talán még bele sem néztem, és nem is fogom használni. Alig van sujja a könyvnek és könnyen el is fér egy hozzá passzoló boritékban. Küld el a cimedet, és már is fel fogom adni a postára!
    Itt az e-mail cimem
    elisaprega@aol.com

    VálaszTörlés
  8. Csodásak lettek a diócskák, és a fotók is gyönyörűek, mint mindig! :) Már régóta áhítozom én is egy ilyen sütőre, nem tudod, hol lehet hozzájutni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évekkel ezelőtt Most már emlékszem, hogy Lengyelországból hozattam. Itthon még nem láttam. Talán nagyobb piacokon kéne megnézni... És köszi!

      Törlés
  9. Milyen rég nem ettem ilyen diócskákat. Gyerekkorunkban még nagynéném készített minden Karácsonyra 1 kg lisztből, mert nagyon rohamosan fogyott. Sajnos nekem nincs ilyen formám, évek óta keresem, de öntött vasból elég nehezen kapni dolgokat.

    Csodásak lettek a diócskáid, a fotók pedig gyönyörűek, mint már megszokhattuk tőled. :)

    VálaszTörlés
  10. Nagy kincs manapság egy ilyen diócska sütő és milyen jó, hogy a kezedbe akadt. Külsőleg nagyon dekoratív a süti, a diókrém meg mennyei benne. Én is pirítom a diót, mogyorót, sokkal finomabb, teltebb íze lesz a sütiknek tőle. A fotók is olyan vidámra sikerültek.

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűek a diókáid, én is szoktam sütni, igaz csak nyáron..most megkívántam. :)

    VálaszTörlés
  12. Még nem is láttam diósütőformát. Ez nagyon jó. Majd én is körülnézek piacokon-vásárokon, hátha ráakadok egyre. Nagyon mutatós süti, és a fotók...................... :-)

    VálaszTörlés
  13. Csodás képek egy klasszikus sütiről! :) Nem vagyok egy dió rajongó,de ezt megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés