"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. február 28., szombat

~ LÁNGOS ~












A lángos a magyar konyha hagyományos, lágy kelt tésztából készülő, olajban sült, kerek lepénye. Egyes feltételezések szerint a lángos a török hódoltság idején került a magyar konyhákba, írja róla a Wikipédia... Gyakran sütjük otthon is, de legfőképp a piacok és a vásárok elengedhetetlen hozzátartózója. Leggyakrabban sajttal és tejföllel szeretjük, de vannak felturbózott változatai is, mint például a szalonnás, a gombás, a juhtúrós vagy éppen a lekváros... Én, jó sok házi tejfellel és fokhagymával szeretem. 


Hozzávalók: 45 dkg liszt, 3,5 dl langyos víz, 1 púpos evőkanál tejfel, 2,5 dkg friss élesztő, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál cukor, 1,5 kanál olaj. Sütéshez: bőséges olaj. Tálaláshoz: tejfel, reszelt sajt, fokhagyma, só.


A tészta hozzávalóit tálba mérjük és lágy kelt tésztát dagasztunk. Akkor jó a tészta minősége, ha szép sima és hólyagos. Mikor már kezd elválni a táltól a tészta, akkor egy kevés olajat csorgatunk a tészta tetejére, átsimogatjuk vele és letakarva, meleg helyen egy óra alatt megkelesztjük. Mikor megkelt a tészta, olajozott tálcára borítjuk és elosztjuk 8 egyenlő részre. Egy mélyebb serpenyőben olajat forrósítunk és olajos kézzel kerekre széthúzogatva a tészta darabokat, egyenként a forró olajba engedjük őket. Egyszer megfordítva, szép pirosra kisütjük a lángosokat. Konyhai papírtörlőre szedve leitatjuk róluk a felesleges zsiradékot, majd forrón tálaljuk. Ki-ki a maga ízlése szerint ízesíti és egy bögre forró teával jól megeszi...








3 megjegyzés:

  1. Hajjajj, hogy én ezt hogy szeretem! Nagyon guszta. :)
    És igen, én is tejföllel, sajttal, sőt fokhagymás tejföllel! :) Akár most is meg tudnám enni. Én eddig csak egyszer sütöttem, de többször kellene.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon, nagyon szeretem én is! Legyen csak sok fokhagyma rajta! A sajt és a tejföl csak másodlagos.

    Játékra hívlak:
    http://habvero-fakanal.blogspot.hu/2015/03/blogszuletesnapi-nyeremenyjatek-2015.html

    VálaszTörlés
  3. Hű, de jól néz ki, most azonnal bele tudnék harapni. Jó ropogós, pont ahogyan én szeretem. Csak fokhagymás zsírral megkenegetve is mennyei.

    VálaszTörlés