"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. február 5., csütörtök

~ KOKTÉLNARANCS TORTA ~

















Egy kedves ajándékkal lepett meg a doktornő minket, haza érkezvén Spanyolországból. A kolléganőmmel, kaptunk egy-egy adag Kumquat gyümölcsöt. Ő szüretelte a Dél-Spanyol tengerparton. Nagyon megörültünk neki, hiszen még nem kóstoltunk ilyen apró "narancsot". Elöljáróban annyit mondott, hogy igen furcsa gyümölcs, mert egyrészt ehető a héja, ellentétben a narancséval, másrészt együtt érezni az édes, a savanyú és a kesernyést ízt. Mindjárt egyet meg is kóstoltunk... És valóban! Az első pillantásra a citrusfélék családjába tartozó gyümölcs valójában csak rokona a citrusoknak, igazából a Fortunella nemzetség legismertebb képviselője. A tojás alakú gyümölcs 3-4 cm nagyságú, héja hat apró gerezdet rejt. Legizgalmasabb tulajdonsága, hogy vékony héja valóban ehető, sőt sokkal édesebb, mint az alatta megbújó gyümölcshús, így a kumquatot egészben, nyersen fogyasztva egyszerre tapasztalhatjuk meg az édes és kissé savanykás ízeket. Első alkalommal biztosan nyersen érdemes kipróbálni. Ázsiában azonban rengeteg verzióban készítik. Leginkább nyersen, gyümölcsként fogyasztják, karikára vágva gyümölcssalátába teszik, vagy kandírozzák illetve dzsemet főznek belőle. Én az utóbbit választottam és az ízletes "gyümölcszselét" egy tortára tettem. Elmondhatom, hogy az eddigi legfinomabb túrótortát ehettem általa...



Hozzávalók: egy kerek, 4 tojásból sütött piskóta torta, 25 dkg áttört túró, 25 dkg mascarpone, 3 dl. habtejszín, 4-5 evőkanál porcukor, 15 dkg kumquat, hozzá ízlés szerint cukor.


A piskótát visszatesszük a kapcsos tortaforma aljába. A túrót, a mascarponét, a porcukrot egy tálba tesszük és krémesre kikeverjük. A tejszínhabot felverjük kemény habbá és lazán beleforgatjuk a krémes túróba. A kész krémet a formában lévő piskótára kanalazzuk, majd a tetejét simára eldolgozzuk. Amíg elkészítjük a gyümölcszselét, addig a tortát betesszük hűtőbe dermedni. A kumquatot megmossuk, vékonyan felszeleteljük majd a magjait kiszedjük. Egy lábosba áttesszük, ízlés szerint cukrot szórunk rá / én 3-4 kanállal tettem, hogy jó édes legyen /, majd lassú tűzön kb. 5-10 perc alatt készre főzzük. Kihűtjük. Mikor teljesen kihűlt és már nem folyós a leve, akkor ráhalmozzuk a torta tetejére. Tálalásig behűtjük.









3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű fotók mint mindig és nagyon tetszik a recept is mivel imádom a qumkuatot!

    A Kiskanálon link party-t tartok és szeretnélek Téged is meghívni! Ha van olyan desszerted, amiről úgy gondolod Valentin-napra ideális lenne, örülnék ha te is csatlakoznál és belinkelnéd pár szuper receptedet !
    A részleteket itt találod: http://horsi-orsi.blogspot.com/2015/02/edes-valentin-napi-link-party_4.html

    VálaszTörlés
  2. Mennyire cukik ezek a baby-narancsok. Láttam már ilyet, de még sohasem kóstoltam. A torta csodás, olyan igazán szívet-lelket melengető érzés még csak ránézni is!

    VálaszTörlés
  3. De gyönyörű, csodás élénk narancs színek!! Jaj, de megkóstoltam volna én is... :o)

    VálaszTörlés