"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. szeptember 8., hétfő

~ SAJTFELFÚJT TÉSZTAKEHELYBEN ~













Nagyon szeretem a sajttal sült finomságokat, kedvencem a rántott sajt és minden olyan étel, amiben olvadozik vagy éppen ropog a sajt. Egy régi receptemet gondoltam újjá, a Forró sajtpitét. Itt azért leegyszerűsödik a recept, mivel ehhez a recepthez készen kapható leveles tésztát használtam fel. Pár perc alatt össze lehet állítani és a sütése sem tart órákig. Nagyon jó előétel, hiszen ha előkészítettük és már csak a sütésre vár, időzíthetjük a vendégek érkezéséhez. 15 perc alatt megsül, és máris forrón tálalhatjuk a köszöntő ital mellé... Ha vacsorára készül, friss vegyes saláta illik hozzá, valamilyen finom öntettel, de nagyon jó hozzá a füstölt főtt sonka is...


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 20 dkg reszelt Trappista sajt, 3 tojás, 1 kis pohár tejföl, 1 evőkanál mustár, só, őrölt bors. Lekenéshez: 1 felvert tojás


A tésztát kinyúltjuk 2-3 mm vastag téglalappá / szerencsés esetben olyan tésztát veszünk amiben már kinyújtott 6 téglalap van, akkor ezeket csak felezni kell /, majd felvágjuk 12 db. kockára. Vesszük a teflon muffin-sütő tepsit és a mélyedésekbe tesszük a tészta lapokat. Ez után elkészítjük a tölteléket. A tojásokat szétválasztjuk és fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá felverjük. A sárgájákat kikeverjük a tejföllel, a mustárral, ízlés szerint sóval és őrölt borssal, majd a végén belekeverjük a reszelt sajtot is. A kész sajtos masszát óvatosan a felvert habba forgatjuk lazán, hogy ne törjön össze. Kanállal kiadagoljuk a tölteléket a tészta-kelyhekbe és a tetejükre szórunk még egy kevés reszelt sajtot. Felverünk egy kisebb tojást, majd a tészta szirmokat megkenjük vele.






A sütőt előmelegítjük 175 C-ra, majd betesszük a sajtos kelyheket sülni. Kb. 15 perc alatt felemelkednek és megsülnek a kelyhek. Forrón tálaljuk egy adag friss salátával...









6 megjegyzés:

  1. De klassz! :) Elfogadnám vacsira. Sajtrajongó vagyok, és ahogy te, én is imádom a rántott sajtot, mert olyan jó, amikor nyúlik a sajt. De ez a kis sajtcsomagocska is csoda finom lehet. Sajtból sohasem elég. :D ;)

    VálaszTörlés
  2. Engem megfőztél! ;-)) Csatlakozom a sajtrajongók klubjához, én is imádom minden formáját és mindenhez teszek belőle, amihez csak lehet. Istenit alkottál! :)

    VálaszTörlés
  3. De szépek! Olyanok, mint a nyíló virágok. Szíves-örömest megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  4. Tökéletes :) Imádom a sajtot, a kész leveles tésztát és minden ilyen egyszerűen elkészíthető csinos finomságot :) Nagyon csinoskák lettek :)

    VálaszTörlés
  5. Mennyiféle mágikus finomságokat lehet késziteni a csomagos leveles tésztábol. Én legtöbbször süteményes dolgokat készitek belőle...mint most is. Gusza és finom a sajtal!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Illéskrisz! Hol szoktad venni a leveles tésztát? Én mindig csak olyat találtam, ami egy csomagolásban volt, és nekem kellett részekre osztanom és kinyújtanom. Válaszod előre is köszönöm!

    VálaszTörlés