"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. szeptember 5., péntek

~ MÁKOS ZSEMLE ~














Rég sütöttem zsemlét... Kellett, mert üresen tátongott a kenyeres kosaram. Jó öreg házi zsemle. Nincs is jobb nála. Talán a kifli... Szóval sütöttem, mer elkél majd estére, a vacsorához. Friss tea vajjal, sonkával és zöldpaprikával tökéletes esti étek lesz. Mákkal még nem szórtam, úgy hogy így is ki kellett próbáljam... Kimondottan finom a zsemlék tetején, a megpirult mákszem íz.


Hozzávalók: 1/2 kg átszitált liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 80 ml. tej, 270 ml. langyos víz, 1 kávéskanál só, 15 gr. cukor, 3 evőkanál olaj, 2 evőkanál szemes mák. Kenéshez: tej.


Az élesztőt felfuttatjuk egy csipet cukorral a langyos tejben. A lisztet és a többi hozzávalót tálba tesszük, majd a megkelt élesztővel közepesen kemény kelt tésztát gyúrunk. Ha szép hólyagos a tészta, akkor van készen. Liszttel meghintjük a tetejét, majd letakarva egy óra alatt a duplájára kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lisztezett lapra borítjuk és lazán átgyúrjuk. Elosztjuk a tésztát 9 részre, majd mindegyik tészta darabból zsemlét formázunk. Áttesszük a kész zsemléket egy sütőpapírral bélelt tepsire, majd lekenjük tejjel és megszórjuk őket a szemes mákkal. 




Letakarva még 20 percet pihentetjük a tésztát. Előmelegített sütőben, 180 C-on. kb 20 perc alatt szép pirosra, ropogósra megsütjük a zsemléket. Kihűtjük őket, majd frissen adjuk asztalra.









4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! Még mákosat úgy sem csináltam következő alkalommal kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Nyeltem egy nagyot. :) Szépek!

    VálaszTörlés
  3. Nekem csak így magában egy pohár hideg tejjel, de jól tudna esni most.

    VálaszTörlés
  4. Nehezen vagyok képes lépést tartani a sok finomságaiddal...de ez a finom és gyönyörü mákos zsemle nagyon csábit engemet. Fantasztikus profi módon készitetted, és mennyei finom!

    VálaszTörlés