"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. szeptember 19., péntek

~ DIÓKRÉMES KIFLI ~















Ismét eljött az ősz... Hullanak a megsárgult levelek és az idő is olyan komorrá változott. A természet aludni tér... Az ősz egyik kedves velejárója, hogy megérnek a csonthéjas gyümölcsök. Koppanva hull az avarba a dió, a mandula, és a mogyoró. Hazánkban ez a három legkedveltebb csonthéjas gyümölcs. Szerencsére a kertben van három növésben lévő fiatal diófa, úgy hogy pár éven belül tetemes mennyiségű diótermésre számíthatok. Ahogy én is korosodom, úgy kedvelem meg egyre jobban a diót. Régebben csak a téli ünnepek során került az asztalra diós sütemény. Akkor is csak azért, mert illett... Most viszont azt vettem észre, hogy elfogyott az évre megvásárolt dió mennyiségem. Vásároltam. Sütöttem belőle egy finom diókrémes kiflit... A csipetnyi fahéj, ami töltelékébe került, kellőképpen elcsábít az ízével. A tésztája pedig, a "villámgyors csiga" receptje, amibe úgy ahogy van, bele szerettem...


Hozzávalók a tésztához: 25 dkg túró, 25 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor, 10 dkg porcukor, 50 ml. tej, 5 kanál olaj, 1/3 mokkáskanál só. Töltelék: 25 dkg darált dió, 8 kanál forró tej, 4 kanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só, 1/2 mokkáskanál fahéj.


A tésztához valókat gyúródeszkára halmozzuk, majd simára meggyúrjuk a tésztát. Meglisztezzük a gyúródeszkát, majd kinyújtjuk a tésztát, kb. 40-50 cm-es kőr alakú lappá. Konyharuhával letakarjuk, majd elkészítjük a tölteléket. A diót tálba szórjuk és hozzáadjuk a többi hozzávalót. Kikeverjük, majd a tölteléket a kinyújtott tésztára kenjük. Ha nagyon sűrű lenne a töltelék, akkor egy kevés tejjel lazíthatunk rajta. Mikor rákentük egyenletesen a tölteléket a tésztára, kőrkéssel felvágjuk 16 cikkre. A szélesebb részénél kezdve, szorosan feltekerjük kifli formára. A kész kifliket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. 
 
 
 




Előmelegített sütőben, 175 C-on kb. 20 perc alatt megsütjük a süteményt. Langyosra hűlve és porcukorral meghintve tálaljuk. Tökéletes desszert délutánra, egy kávé vagy tea mellé...
 
 
 




11 megjegyzés:

  1. Öröm nézni a fotókat, imádom az ilyen sütiket!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek, tuti finomak, és nyersen felcsavarva nagyon cukik, kis tökéletesek. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis recept, imádom a diós krémet benne megtöltve! Nálunk egész évben lehet kapni diót. Nem is láttam dió fát itt a tropikus ég hajlatban! De szeretnék egy-kettőt most meg enni!

    VálaszTörlés
  4. De helyes kis kiflik. Nálunk is biztosan nagy sikere lenne.

    VálaszTörlés
  5. Csoda jól néznek ki és nagyon finomak lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a kiflik, hát még milyen finomak lehetnek! :) És csodás fotókat készítettél róluk! :)

    VálaszTörlés
  7. Az én diós csiga tésztám micsoda sikert ért el az évek alatt, mennyi helyen látom, hogy másoknak is bejött.:-) (gesztenye, Bonbon mánia)

    VálaszTörlés
  8. Helyesbítek én csak kipróbáltam annak idején a Vidék Íze újság receptjét. :-)
    Nagyon szépek a kiflik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jó, hogy kipróbáltad! Számtalan konyhában áldják ezt a tésztát. Nagyon finom, én a szerelmese lettem.

      Törlés
    2. Igen számtalan konyha és blogger kipróbálta, a legtöbb forrásmegjelölés nélkül :-) (gesztenye)

      Törlés
  9. Kedves Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! Mindenkinek ki kell próbálni, szerintem mákosan a legjobb. Még a kakaós változat hátra van... :o))

    VálaszTörlés