"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. szeptember 7., vasárnap

~ BOEUF BOURGUIGNON ~














Nagy hatással volt rám Julia Child életéről szóló, Julia & Julia c.film. Moziban láttam és teljesen lehengerelt. Ott lettem igazán szerelmes ebbe az ételbe. Persze máshol is láttam már, de akkor ott valahogy nagyon megfogott. Biztos voltam benne, hogy ezt nekem is el kell készítenem egyszer... Egyszer?! Dehogy! Többször, mert olyan finom! Borzasztó egyszerű is, hiszen az előkészítés után, a sütő dolgozik tovább... Sokféle képen készítik, én Dr. Nagy Évának köszönöm az alap receptet...Nagyszerű, csak ajánlani tudom!


Hozzávalók: 1,2 kg szín marhahús, 3 vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 3 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1/2 kg fehér csiperke gomba, 10 dkg tea vaj, 3 csapott kanál liszt, 3 babérlevél, 1 kávéskanál szárított kakukkfű, 1 bögre hús alaplé / vagy 1 db. marhahús erőleves kocka 2 dl vízben felfőzve /, 1 bögre vörösbor, 3 kanál sűrített paradicsompüré, só, őrölt fekete bors, 1 csokor petrezselyem.






A húst megmossuk, majd nagyobb kockákra felvágjuk. A vaj felén elősütjük a húst, majd kiszedjük egy másik edénybe. Én a kacsasütő tálamat használtam, mert ezt be lehet tenni a sütőbe és fedele is van... A hagymákat megpucoljuk, majd a vöröset csak négybe, a fokhagymákat meg apróra vágjuk, a répákat felkarikázzuk. A visszamaradt vajhoz hozzádobjuk a másik fele vajat, felhevítjük és rádobjuk a zöldségeket, a negyedelt gombát. Állandóan kevergetve kissé megpirítjuk. Mikor megpirult, meghintjük a liszttel és azzal is átpirítjuk, hogy a liszt elhagyja a nyers ízét. Ez után hozzá töltjük a húsalaplevet, a bort, a babérleveleket, valamint ízlés szerint sót, kakukkfüvet és őrölt borsot. Átkeverjük, és a végén a húst is hozzá tesszük. Az edényt lefedjük, majd betesszük a 150 C-os sütőbe sülni. 2 óra elteltével a hús biztosan megpuhul és egy finom, krémes, szaftos ételt kapunk. A sütés végeztével hozzákeverjük a sűrített paradicsomot, a felaprított petrezselymet és még vissza tesszük a tálat még egy 10-15 percre a sütőbe. Tálaláskor burgonya krokettet vagy burgonya tócsnit kínálunk hozzá. Nagyon finom, tartalmas és ízletes marhahús étel.






8 megjegyzés:

  1. Ismét csodás fotókat készítettél egy nagyon guszta ételről! :) Isteni lehet a krokett vagy tócsni társaságában! :)

    VálaszTörlés
  2. Igen jól sikerült, már a látványától is megkordult a gyomrom, az illatát meg idáig fújta az őszi szél. Csodás!

    VálaszTörlés
  3. Én is imádom a beef bourguignon-t, és én is abban a filmben szerettem bele :-) meg Stahl Judittól főztem meg akkoriban a receptjét. Hangulatos fotók, Kriszta, gratula!

    VálaszTörlés
  4. Igazán guszta és finom...szuper elegáncia!

    VálaszTörlés
  5. Hogy ez az étel miért lett fődíjas? Jól beégtem vele a vendégeim előtt. Régi alapszabályként mondtam mindig, mindenkinek, hogy új étellel soha ne várjunk vendégeket, mégis pont én estem ebbe a hibába. Azt gondoltam elég nagy ajánló levél az a milliós nyeremény. Hát, nem az lett. Ez egy jó nagy bunda volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, de sajnálom! Oda lett a hús, meg a renomé... Na, majd legközelebb! :o)

      Törlés
  6. Én csak most találtam Rád - a Gumisüti kapcsán - és kezdtem el nézelődni. Ide azért kattintottam, mert viszonylag sűrűn főzök boeuf bourguignon-t - szeretjük -, és az utolsó hozzászólót olvasva ... nem tudom elképzelni, miért nem sikerült, nem ez a legbonyolultabb étel a világon, sőt. Eddig a Stahl Judit-féle receptet csináltam - az a Tiednél sokkal bonyolultabb, csak mondom :-) - de ezt is ki fogom próbálni.
    Üdvözlettel...

    VálaszTörlés