"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 30., vasárnap

HÚSVÉTI NYUSZI-KIFLI














Lassan jön a nyuszi... Már várjuk. Mi a sonka végett, a gyerekek pedig az édességek végett. Teljesen megzavart ez az időeltolódás, így egy órával korábban ébredtem. Gondoltam begyúrok egy kiflinek valót, mert láttam, hogy a kenyeres kosarunk üresen parkol a szekrény mélyén. Hogy hiteles legyen a "nyúl várás", füles kiflik sültek. Ezt a jópofa formázást az interneten találtam még tavaly, de akkor kimaradt, úgy hogy most ütöttem nyélbe a legyártását. A tésztája a jó öreg Békebeli kifli receptje volt, ami tökéletesen megfelelt most eme célnak... Sőt! A legjobb! A fülek ropogósak lettek, a farkincák középen, pedig foszlósak. Hm, el is képzeltem mellé a főtt sonkát, a tormát és a kemény tojást... Ez a kifli biztos ott lesz majd a Húsvéti asztalon...


Hozzávalók 12 db kiflihez:  40 dkg finom liszt, 10 dkg rétes liszt, 2 kávéskanál só, 1/2 csomag friss élesztő, 1 kávéskanál cukor, 0,5 dl olaj, 1.5  dl tej, 1.5 dl langyos víz.


A kb. 1 dl langyos tejben elkeverjük a cukrot és az élesztőt. Megszórjuk a tetejét egy kanál liszttel és hagyjuk 5 percig pihenni, míg felhabzik. Közben a liszteket, és a sót egy tálba öntjük. A megkelt kovásszal elkezdjük bedagasztani. Amikor nagyjából elvegyült, adjuk hozzá az olajat is és a maradék folyadékot. Ezzel is alaposan kidagasztjuk. Közepesen kemény tésztának kell lennie. Ezután liszttel meghintjük, letakarjuk, majd meleg helyen 1 órát kelesztjük. Mikor megkelt, deszkára borítjuk, tenyérrel téglalappá lapogatjuk a tésztát. Éles késsel kb. 2 cm-es csíkokra felvágjuk a tésztalapot. Minden csíkot átsodrunk, majd meghajtogatjuk a nyuszi formákat. Az üregbe kis tészta gömböcskét teszünk, majd ez lesz a farkincája. 
 
 
 
 
Letakarjuk a kész nyuszikat és 30 percig ismét pihentetjük őket. Pihentetés után, két liter vizet felforralunk 2 evőkanál cukorral, majd ebbe a forró vízbe mártjuk bele a nyuszi kifliket. Kb. 10-15 mp-ig lenyomjuk őket a lobogó víz alá. Eközben a kiflik felpuffadnak és megnőnek. Lecsepegtetjük, és sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk őket.  A cukortól lesz a végeredmény szép barna, de az ízén egyáltalán nem lehet majd érezni. Előmelegített sütőben, kb. 180-200 C-on pirosra, ropogósra sütjük a nyulakat. 
 
 
 
 
 
 
 

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a kelt tésztás finomságokat, ezek pedig ultra cukik :-D Ezt a cukros vízbe mártós technikát még nem hallottam, igazán érdekes :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek!!! Ne is beszéljünk a húsvétról, mert már most érzem a teli pocakomat! :)))

    VálaszTörlés
  3. Jaj, imádom a képeidet - mondtam már? :) Na jó, nem elégszer, maradjunk ennyiben. :o))
    Csodaszép nyuszikat sütöttél - ez a formázás nálam is le van mentve (vagy hasonló, már nem emlékszem).

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csinik, és azok a kajli fülek ... imádnivalók. Én is készülök valami hasonlót sütni, biztos nagy sikere lesz a vendégeknél.

    VálaszTörlés
  5. De szépek:) S még azok a kék pöttyös cuccok is :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cukkerek lettek, nálad már igazi húsvéti hangulat van:) Bevallom én nem várom a húsvétot, hacsak nem a pár napos pihenő miatt:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon helyeskék, abszolút helyük lesz az ünnepi asztalon! :)

    VálaszTörlés
  8. Hány nyulam bulam lesz ebből a mennyiségből?

    VálaszTörlés