"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 26., szerda

SPENÓTFŐZELÉK, a magam módján...













Nagyon szeretem a spenótot. Sajnos egyedül vagyok e szeretettel a családban. Senki nem eszi rajtam kívül. Ebben csak az a pozitívum, hogy úgy csinálom, ahogy én szeretem. Újhagymával, szerecsendióval, tejszínnel és besamel mártással... Főzted már így? Szerintem így a legfinomabb! Tégy egy próbát, biztos fog ízleni. Imádom a zsenge, haragos zöld leveleit. Olyan finom főzelék, kár hogy a gyerekek zöme nem szereti, pedig egy tavaszi vitamin bomba...


Hozzávalók 2 személyre: 1/2 kg friss leveles spenót, 2 szál újhagyma, 2 gerezd duci fokhagyma, kevés olaj, 3-4 evőkanál liszt, 2dl tej, 2 dl főzőtejszín, 1 tojás, só, őrölt fekete bors, szerecsendió.


A spenótot sós vízben pár perc alatt megfőzzük, majd lecsepegtetjük és késsel összevágjuk. Közben egy lábosban olajat forrósítunk, az apróra felvágott hagymákat üvegesre pirítjuk benne, majd mérsékelve alatta a tüzet, hozzáadjuk a lisztet. Állandóan kevergetve, zsemleszínűre  pirítjuk. A tejet és a főzőtejszínt hozzáöntjük, majd állandóan kevergetve tejföl sűrűségű besamelt főzünk belőle. Ízesítjük a mártást sóval, őrölt borssal és szerecsendióval. a vágott-főtt spenótot a mártáshoz keverjük, ha kell még öntünk hozzá tejet, hogy főzelék sűrűségű legyen. Felfőzzük, majd a végén hozzákeverünk egy tojást. Egyet rotyogtatunk rajta, majd elzárjuk alatta a tüzet. Fokhagymás sült kenyérkockákkal tálaljuk. Imádnivalóan krémes...







9 megjegyzés:

  1. Jaj látom nem csak én rajongok érte!!! Gyönyörű lett, általában fagyasztottból készítem, de volt már szerencsém frisset is kóstolni, csak itt nálunk nehezen lehet hozzájutni. :(
    Annám imádja, szokta mondani, hogy olyan zöld trutyit kérek anya! :)))

    VálaszTörlés
  2. Így még nem ettem, de ki fogom próbálni! Nálunk csak a fiam meg én esszük, a többiek szent borzadállyal néznek ránk :))) ráadásul mi édesen esszük, hagymafélék nélkül, mellé sós bundáskenyér jár.

    VálaszTörlés
  3. Imádom, a spenótnál nincs is jobb étek a világon:) Én sok fokhagymával szeretem és tükörtojással:)

    VálaszTörlés
  4. Legközelebb én is így készítem, napokig el tudnék élni csak spenóton! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon "ütős" így elkészítve. Tetszik hogy darabos az állaga és mégis milyen krémes. Én is sok-sok fokhagymával, tejszínnel, és bundás kenyérrel szeretem.

    VálaszTörlés
  6. Nálunk nem is tudnánk el képzelni spenót nélkül. Friss, és fagyaszott mindig van. Rengeteg sok féle képpen készitjük. A spenót főzelék mindig is a kedvencem volt még gyerek korom óta. Nagyo ügyesen készitetted, én is ki fogom próbálni a te módodra. Igazán szép a tálalás is, és nagyon finom!

    VálaszTörlés
  7. mmmm, ez nagyon finom lehet. Idén mindenképp ki fogom próbálni, ha már terem nálunk a spenót! :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  8. Újhagymával és besamelesen készítve még nem próbáltam, de nagyon guszta és jól hangzik, legközelebb így főzöm! :)

    VálaszTörlés
  9. Kipróbáltam, valóban nagyszerű, nagyon ízlett! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés