"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 25., kedd

HABOS TÚRÓS













Szeretjük a túrós süteményeket. Főleg az én Jancsim. Sokszor megkapom tőle amikor sütit sütök, hogy: " miért ilyet sütöttél, miért nem inkább túrósat? Időről-időre ahogy fürkészem a régebbi újságokat, magazinokat, találok egy-egy olyan túrós receptet, ami számomra még ismeretlen és felkelti a figyelmemet. Ezt is egy régi Tina újságban találtam, de közel sem így festett a képen, ahogy itt most nálam... A recept tésztája eredetileg kakaós volt és jóval több cukorral készült. Én nem igazán kedvelem a túrót a kakaóval együtt, valamint a túl édes dolgokat sem. Ezért át kellett variálnom, hogy a mi ízlésünknek megfeleljen. Így lett tökéletes. Amúgy nagyon hasonlít az íze a Rákóczi túrós süteményhez...


Hozzávalók a tésztához: 2 tojás, 7 kanál cukor, 12 kanál olaj, 12 kanál liszt, 4 kanál tej, 1/2 csomag sütőpor, 1 csipet só. Töltelék: 1/2 kg túró, 4 tojás sárgája, 7 kanál cukor, 1/2 csomag vaníliás pudingpor, 3 kanál tejföl, 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 citrom reszelt héja. Tetejére: 4 tojás fehérje, 1 kanál citromlé, 6 kanál cukor.



A tészta hozzávalóit habosra keverjük majd egy sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm-es tepsibe öntjük. Utána elkészítjük a tölteléket. A túrót áttörjük, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és robotgéppel krémesre keverjük. A kész túrós tölteléket a tepsiben lévő tésztára öntjük. Közben a sütőt előmelegítjük 180 C-ra, majd betesszük a süteményt sülni. Kb. 30 percig sütjük, tűpróbáig. Ha már nem ragad a tűre a töltelék, akkor sült át. A habhoz a tojásfehérjéket nagyon kemény habbá felverjük, majd a vége felé hozzáadjuk a cukrot és a citromlevet is. Ezt a kemény habot kenjük a süti tetejére és még 10-15 percre visszatesszük a sütőbe. Mérsékeljük a hőt, hogy a tetején a hab világos maradjon, de átsüljön. A megsült süteményt kihűtjük, majd felkockázva tálaljuk.







11 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik Jánosaink nagyon hasonlítanak ízlésben :)! Megint csodásat alkottál, a süti és a képek is fantasztikusak.

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem való! Jó habos. Viszem is a receptet! :-)) Valamint nagyon klassz a logód!

    VálaszTörlés
  3. Hű, de klasszul néz ki és milyen szép magas a habja. Érdekes, én sem szeretem a túrót a kakaóval, gyümölcsökkel annál inkább. Egy kockányit nagyon el tudnék most majszolni. Szerintem Jancsidnak jó napja volt. :)

    VálaszTörlés
  4. Ez aztán a habréteg, nagyon szépséges! :) Meg persze finomságos! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű :) Igazi bűnözésre csábító tünemény :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuperül néz ki:) Végre a Jancsid is megkapta, amire vágyott, süssél neki gyakrabban túrósat:)

    VálaszTörlés
  7. jaj ne, ilyen későn megint ilyen csoda... én imádom a túrót, szerintem is nagyon finom. Ezt pedig most azonnal mentem!

    VálaszTörlés
  8. Most a reggeli kávém után jólesne egy szeletke habos süti :-)

    VálaszTörlés
  9. Te jó ég!!! Gyerek koromban M-országon, ez volt a legkedvencebb süteményem...A Habos, baracklekvárral kenve, de nem emlékszem hogy ilyen csodás magas habbal lett volna. Valami csodás látvány...fel falnám az egészet, ha, ha!

    VálaszTörlés
  10. Júj, ilyen kívánatos fotókat/receptet nézegetnem hajnalok hajnalán... alig bírtam levenni a szemem a süteményről, de komolyan. :o) Csodaszép és nagyon kínálja magát.

    VálaszTörlés