"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. március 13., csütörtök

SERPENYŐS BURGONYA













Vasárnap megkérdeztem az én Jancsim: Mit főzzek ma?...  Némi gondolkodás után egyből rávágta: paprikás krumplit!... Tömören és velősen jött a válasz, én meg rábólintottam. Tavaly nyáron volt utoljára bográcsban, persze, hogy kitűnő ötletnek tartottam. Sok cécó nem volt vele, gyorsan össze is lehetett dobni.  Ámbár tudtam, hogy ugyan olyan nem lesz, mintha szabad tűzön készült volna, de sebaj, jó lesz az vas serpenyőben is, a gázon. Lényege itt is az, mint a pörkölteknél szokás, nem szabad a hagymát sajnálni tőle. Akkor lesz a szaftja jó sűrű és tömény, ha van alatta hagyma rendesen. Persze nem elhanyagolható belőle a füstölt sonka vagy házi parasztkolbász sem, ami megadja azt jó "parasztos" ízét. Friss ropogós serclivel és egy jó nagy adag uborka salátával, felér bármilyen flancos étellel. Ezt az én Jancsim állítja, de valójában tök igaza van...


Hozzávalók: 1,5 kg burgonya, 2 nagy fej hagyma, 1-1 zöldpaprika és paradicsom, 25 dkg füstölt sonka vagy házi parasztkolbász, 3 pár jó minőségű roppanós virsli, 3 kanál zsír vagy olaj, só, bors, pirospaprika, őrölt kömény. Tálaláshoz: petrezselyemzöld, tejfeles uborka saláta és friss ropogós kenyér.


A hagymát apró kockára felvágjuk és a zsiradékon üvegesre pároljuk. Míg sül a hagyma, addig felaprítjuk a a paradicsomot és a paprikát is. A sülő hagymához adjuk. Közben felvágjuk kisebb csíkokra a sonkát vagy a házi kolbászt és azt is az alaphoz adjuk. Kissé összepirítjuk. Lehúzzuk a tűzről a serpenyőt és megszórjuk az egészet 2 kanál piros paprikával, ízlés szerint őrölt borssal és őrölt köménnyel. Ez után hozzáadjuk a megtisztított és hasábokra felvágott burgonyát is. Annyi vizet töltünk rá, hogy ne lepje el, majd ha kell, utána ízesítjük az ételt sóval. Lefedve, lassú tűzön puhára pároljuk a burgonyát. Mielőtt teljesen megfőne a burgonya, a virslit felkarikázzuk és az ételhez adjuk. Ha nem bele szeretnénk főzni a virslit, akkor bevagdosva, kevés zsíron átpirítjuk és úgy adjuk az ételhez. Tálaláskor petrezselyemmel megszórjuk a burgonyát és forrón tálaljuk a friss kenyérrel és az uborka salátával...







2 megjegyzés:

  1. Én is tudom, mikor kell hozzád jönni... :) Csorog a nyálam a fotók láttán. Jó is lenne ma ez ebédre, nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Teljesen igaza van Jancsidnak, ez valóban nagyon-nagyon finom étel. :) Nagyon gusztán tálaltad! :)

    VálaszTörlés