"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2023. július 25., kedd

~ TONHAL STEAK ~

 

















Régóta szemeztem a halpult csodás nagyjával, a tonhallal. Sajnos egyben nyilván még nem láttam élőben, csak hatalmas darabokban. Eszméletlenül szép halhús. Nagy tömbben, mélyvörös tiszta, csoda. Most akciós volt, mert amúgy elég borsos az ára, így gondolkodás nélkül vettem belőle két vastag szeletet. Egy éjszakára bepácoltam, és csak másnap sütöttem meg. Well done készült, mert nem szeretem a véres, nyers halat. Párolt jázmin rizzsel és brokkolival tálaltam. Már tudom, hogy Karácsonykor ez  lesz az asztalon. Egyszerűen zseniális étel...


Hozzávalók 4 személyre: 4 nagy szelet tonhal, 1 narancs, 2-3 evőkanál szója szósz, 2-3 kanál olíva olaj, ízlés szerint só és citrombors, 1 gerezd fokhagyma, 1 mokkáskanál szárított oregano. Továbbá: 3-4 kanál olíva olaj, 1 fej brokkoli, 1 csésze jázmin rizs, 1 citrom.


A halat megmossuk és szárazra töröljük. 





A páchoz egy tálba öntjük a kifacsart narancslevet, a szójaszószt, az olíva olajat, a reszelt fokhagymát, a sót, a borsot és az oreganót. Kikeverjük és a halhúsra öntjük. 2-3 órát, vagy egy egész éjszakát lefedve pácoljuk. Mikor a halhús eleget állt a páclében, veszünk egy nagyobb serpenyőt és egy kevés olíva olajat forrósítunk meg benne. A halszeleteket beletesszük a forró serpenyőbe és ízlésünknek megfelelően megsütjük. Van aki véresen, félig át, vagy teljesen megsütve szereti. Félidőben megforgatjuk őket és hozzáöntjük a megmaradt olajos páclevet, majd úgy sütjük készre. Míg sült a hal, addig a brokkolit és a rizst megpároljuk. A halat frissen, forrón tálaljuk a citromgerezdekkel. Fenséges étel!








2 megjegyzés: