"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. január 20., kedd

~ GUA BAO ~















Ami Amerikának a hamburger, az Ázsiának a Gua Bao... Egy különleges szendvics a Távol-Keletről. Régóta a tarsolyomban van az elkészítése, már alig vártam, hogy megkóstolhassam. Ezt a "zsemlét" érdekes módon  nem sütni kell, hanem gőzölni / párolni. Mivel én nem rendelkezem olyan spéci bambusz párolóval, kicsit gondolkodóba kellett, hogy essek. Hamar be is villant a megoldás: ... párolóbetét ! Ezer éve kaptam, és bevallom még sosem használtam. De most eljött az ő ideje is. Tökéletesen bevált, meghozta a hozzá fűzött reményeket. Egyébként a tésztája nagyon érdekes... Van benne élesztő, sütőpor és szódabikarbóna is. Ettől aztán igazán puha és rugalmas lesz. Imádtam vele dolgozni és a párolása sem egy utolsó élmény. Szóval egy kicsit több időráfordítással mennyei harapnivalóra tehetünk szert, ha elkészítjük. Rengeteg receptje létezik az éterben, én Ezt választottam...


Hozzávalók a tésztához: 30 dkg átszitált liszt, 50 gr. tej, 150 gr. kéz meleg víz, 1/4 kocka friss élesztő, 1/2 kávéskanál sütőpor és szódabikarbóna, 10 gr. tejpor, 1 csapott evőkanál porcukor, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál olaj. Hús: 1 szűzpecsenye, 1 evőkanál só, 1 evőkanál őrölt fekete bors, 1 evőkanál chili por, 2 evőkanál barna cukor, kevés olaj. Tálaláshoz: chili mártás, kígyóuborka, sárgarépa, póréhagymacsíra.


A tésztához az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, majd a többi hozzávalóval együtt tálba tesszük. Rugalmas tésztát dagasztunk belőle. Ha jó rugalmas és sima a tészta, akkor olajjal átkent tálba tesszük, letakarjuk és 1 óra alatt a duplájára kelesztjük. Mikor megkelt, gyengén lisztezett gyúrólapon finoman átgyúrjuk, majd elosztjuk a tésztát 9 darabra. Minden tészta darabból golyót formálunk. Fóliával letakarjuk és ismét kelesztjük, de már csak fél órát. Mikor ismét kelt a tészta, a golyókat oválisra kinyújtjuk és olajjal átkenjük. Mielőtt félbe hajtanánk a tésztát, teszünk rá egy darabka sütőpapírt. 








A párolóbetétet vízgőz fölé helyezzük és ráteszünk egy réteg sütőpapírt. Mikor már forr a víz, rátesszük a tészta darabokat a betétre, majd letakarva 9 percig gőzöljük a "zsemléket". Míg párolódik a tészta, addig megsütjük a húst. A szűzérmét megmossuk, szárazra töröljük és levágjuk róla a hártyákat. A fűszereket összekeverjük a cukorral, majd beleforgatjuk a húst. Egy serpenyőben kevés olajat forrósítunk és hirtelen megsütjük rajta a hús minden oldalát. Mikor kőrben megsült, a serpenyőt betesszük az előmelegített forró, 200 C°-os sütőbe 10 percre. Ez idő alatt a hús szaftosra átsül. 5 percet pihentetjük a megsült húst, majd vékonyan felszeleteljük. A kész "zsemléket"t tálra tesszük és letakarva, melegen tartjuk.






Tálaláskor chili szósszal megkenjük a zsemlék belsejét, majd megpakoljuk a hússal, az uborkával, a sárgarépa csíkokkal és a csírával. Forrón tálaljuk egy pohár sör kíséretével... Mennyei....










7 megjegyzés:

  1. Hű, szuper jól néz ki, olyan könnyeden finomnak látszanak a zsemlék, a töltelékkel pedig csoda guszták lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Krisz, étvágygerjesztő a gua bao-d!:) És a képek!:)

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, hogy Te milyen különlegességeket készítesz!! Elképesztően jól néz ki és biztosan nagyon finom is. Ünnepi hamburger helyettesítő :)!!

    VálaszTörlés
  4. Az ázsiai ízvilág engem mindig elvarázsol. Nagyon finom étel lehet, már a látvány magáért beszél.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon izgalmasan hangzik ez a zsemle, nm is hallottam még róla :) Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jól néz ki és igazán különleges. Beleharapnék, pedig már enyhén szólva is jóllaktam.

    VálaszTörlés
  7. Köszönet a receptért! Nagy kedvencem a bao bun. Eddig mindig rendeltem, de ezentúl el tudom készíteni magam is. Én rántott csirkemellel, uborkával, hoisin szósszal és pácolt gyömbérrel töltöttem. Isteni volt.

    VálaszTörlés