"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. július 26., szombat

~ FÜGE JAM ~













Ha szombat, akkor piac. Imádom a vásári sokaságot az alkudozást és a kofákkal való eszmecserét. Korán reggel karomra veszem a fonott kosaramat és irány az Érdi piac. Induláskor még fogalmam sincs, hogy mit fogok főzni, csak a sorok között sétálgatva dől el, hogy mi lesz az aznapi ebéd. Szeretek vásárolni az öreg nénikéktől, mert tudom, hogy friss az árúja és nem meggazdagodni akar, hanem a napi betevőjét pénzre váltani. Most is egy idős asszonykától vettem meg a szatyornyi fügéjét... Boldog volt, hogy elkelt én meg még boldogabb hogy kaptam. Tavaly is nagyon finom volt, úgy hogy idén muszáj volt megismételni.


Hozzávalók 6 kisebb üveghez: 2 kg érett füge, 1 kg cukor, 1 citrom leve, 1 csomag Oetker 3:1 ben zselésítő por. 


A fügét szitában leöblítjük, majd leszárazzuk. Lábosba tesszük, és rászórjuk a cukrot. Elkeverjük, lassú tűzön addig főzzük, amíg kissé elpárolog belőle a nedvesség, besűrűsödik és sötét arany színe nem lesz. A végén rászórjuk a zselésítőt és hozzáadjuk a citrom átszűrt levét. Elkeverjük és már csak egyet forralunk rajta. A kész lekvárt, tiszta, mosott üvegekbe töltjük, majd szorosan lezárjuk. Lehűlés után mehet a kamra polcra.







7 megjegyzés:

  1. Abban mi az öröm, hogy idős emberek kénytelenek a napon, esőben stb. álldogálni és árulni a kis terményüket a napi betevőért?! Szerintem inkább szívfacsaró.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ezért vásároltam nála... Gondolom, ha nagyon terhes lenne neki, nem árulna. De olyan gusztán volt nála minden kipakolva, hogy szerintem kedvvel csinálja. Meg ott árult mellette a fia is.

      Törlés
  2. Mennyei nyalánkság. Sajnos én is ritkán látok fügét, de annyit sosem tudok venni, hogy lekvár legyen belőle. Épp az idén határoztam el, hogy ősszel fügebokrot ültetek, így majd lesz saját termésem 3-4 év múlva.

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem, bár én készen veszem egy olasz boltban, de csodálatosan finom, imádom:-))))
    Pont ilyen gyönyörű színe van mint a tiédnek:-)))

    VálaszTörlés
  4. Nem mondod, hogy otthon már érik a füge!? Az én kb 20 szemnyi termésem még javában zöld, szerintem csak valamikor szeptemberbe lesz jó. De irigyellek ezért! Nagyon szeretem a fügelekvárt! :-)) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Jajj, de szeretnék én is:) De hát annyi fügéhez sosem jutok hozzá.Sajnos. De csodaszép nálad :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy idetaláltam. Látom, tavaly óta nincs komment. Akkor írom: óriásira nőtt fügefám három oldalról zárt helyen van. Nagyon sok és szép nagy füge, édes és zamatos érik most. Ennyit nem tudunk megenni, környezetünkbe nem nagyon kedvelik (?) ezért nejemmel most kipróbáljuk az itt olvasható receptet. Köszönjük!

    VálaszTörlés