"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. július 24., csütörtök

~ BANÁN SPLIT KEHELY ~














Híres desszert, vanília fagylalttal és banánnal... Nagyon régen ettem, talán utoljára Hévízen, amikor a barátnőmnél jártam látogatóban. Sok cukrászdában készítik, hol vegyes fagylalttal / csokoládé, vanília, puncs /, hol csak simán vaníliával. Friss és színes gyümölcs elkel a tetejére a tejszínhab fölé, sőt még az olvasztott keserű csokoládé is jól áll neki. Most az lemaradt, de attól még tökéletes lett az összhatása. Hogy különlegesebbé tegyem a kelyhet, az aljára szórtam egy is graham keksz morzsát. Mennyei....


Hozzávalók 4 személyre: 500 gr. vanília fagylalt, 2 banán, 8 db graham keksz, tejszínhab, 1 csésze vegyes bogyós gyümölcs / áfonya, szeder, ribizli /. Díszítéshez: citromfű.


A kekszet szétmorzsoljuk és a kelyhek aljára szórjuk. Mindegyik kehelybe teszünk 3 gombóc vanília fagyit és egy fél banánt felkarikázva. A kelyhek tetejére tejszínhabot nyomunk, majd megszórjuk a bogyós gyümölcsökkel. Citromfű levélkével máris tálaljuk. 









4 megjegyzés:

  1. Krisz, gyönyörű lett!:) Most elfogadnék egy kelyhet... Már jó régen nem ettem:)

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Rozával, csodás a kelyhed, ebben a hőségben én is elfogadnék egy adagot. Akár egy testesebbet is :D!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szemrevaló. Megkóstolnám én is.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges, kész műalkotás! :) Arról már nem is beszélve, hogy kánikulában milyen jól tud esni! :)

    VálaszTörlés