"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. július 22., kedd

~ PROSCIUTTO, BIVALY MOZZARELLÁVAL ~















A minap ügyeimet intézve betértem az Italia Culinaria nevű boltba, ahol minőségi olasz élelmiszereket árulnak. Rengeteg féle olasz száraz tészta, sajt, fűszer, édesség, kávé és bor várja a betévedőt. Itt akadt a kezembe a bivaly mozzarella... Régóta szerettem volna megkóstolni, mert úgy hallottam, hogy sokkal ízletesebb a sima tehéntejből készült fajtáinál. Valóban, ez is így van. Krémesebb, lágyabb a textúrája és az ízében is van valami "több" az átlagos mozzarella sajtokhoz képest. És ha már szert tettem rá, méltó módon használtam fel ezt a hófehér, puha sajtot. A TV. Paprika műsorában láttam egyszer egy olasz séfet, aki az aznapi adásban elkalauzolta a nézőt Amalfiba, a híres Dél-olasz kisvárosba. Ez a sziklára épült gyönyörű városka amellett, hogy pazar látvánnyal bír, híres a Citrom ültetvényeiről és a nem messze lévő, Bivaly farmjáról. A séf, a farmról hozott mozzarellából készítette el, az általam is posztolt előételt. Nagyon finom, igazi olasz előétel egy pohár fehér bor kíséretében...


Hozzávalók 4 személyre: 8-10 szelet Prosciutto sonka, 450 gr. bivaly mozzarella, 250 gr. mascarpone sajt, 1 púpos evőkanál pesto, só, őrölt fekete bors, 250 gr. rukkola saláta, 8-10 szem oliva bogyó.


A mascarponét kikeverjük a pestóval, majd sóval és őrölt fekete borssal ízesítjük a krémet. A sonka szeleteket deszkára tesszük, majd mindegyiket megkenjük a krémmel. Rukkola salátát terítünk rájuk keresztben, majd a tetejére ültetünk egy darab bivaly mozzarellát. Szorosan feltekerjük, majd megtűzzük a tekercseket egy bambusz pálcikával. Jól behűtjük a sonkás roládokat, majd tálaláskor oliva bogyóval, illetve friss, bogyós gyümölccsel adjuk asztalra. Nagyon finom és ízletes előétel...







5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Még én sem kóstoltam bivalymozzarellát, de tudom, hogy ez az igazi. Talán szert tudok rá tenni valamikor. Menten a receptet hozzá! :-))

    VálaszTörlés
  2. Szemet gyönyörködtető látvány. Azért ezek az olaszok tudnak élni és jókat enni is. Még én sem kóstoltam a bivaly tejből készült mozzarellát, de bizonyára olvad az ember szájában. Csodás étek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta is, igazi finomságot készítettél! :)

    VálaszTörlés
  4. A képeid mindig csodásak, de most aztán mindent visznek :) Ezt a műsort én is láttam és engem is megragadott :) Ezekkel a fotókkal elrepítettél Olaszországba, isteni a hangulatuk :)

    VálaszTörlés
  5. Meggyőztél :) Hát isteni, csak annyit mondhatok, bivaly mozzarella, sonka, mi lehet jobb annál?

    VálaszTörlés